کد مطلب: ۷۵۶۲۲۴

نرخ تمام شده برای واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام شد

نرخ تمام شده برای واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام شد

قیمت تمام شده برای ساخت نهضت مسکن ملی برای واحدهای 75 متری اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران قیمت جدید ساخت نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد برای شهرهای جدید که اراضی کم و متقاضی زیاد است خانه‌های چهار تا هفت طبقه می‌سازیم و قرارداد ساخت این خانه‌ها متری 4 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود که با محاسبه نرخ تعدیل سال 1400 به متری 7 میلیون تومان می‌رسد.

هزینه هر واحد 75 متری در نهضت ملی مسکن چقدر است؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به هزینه ۵۲۵ میلیونی ساخت واحد ۷۵ متری نهضت ملی مسکن گفت:هزینه ساخت هر متر خانه‌های ویلایی این طرح ۳.۹ میلیون است.
علیرضا جعفری در جمع خبرنگاران درباره قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در بحث واحدهای این طرح 2 رویکرد داریم؛ یکی ساختمان‌های ویلایی یک طبقه است و دیگری در قالب ساختمان‌های 4 تا 7 طبقه.

وی در این‌باره توضیح داد: در رویکرد اول زمین را در سراسر کشور به مردم واگذار می‌کنیم و آنها با استفاده از تسهیلات اقدام به ساخت و ساز واحد مسکونی می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس تا مرحله سفتکاری و اتمام نما برآوردهای ما 3 میلیون و 950 هزار تومان است. این واحدها باید در بازه زمانی کمتر 12 ماه بدون مشاعات و هزینه‌های مربوط به آسانسور و … ساخته شود.

وی تصریح کرد: در شهرهایی که متقاضی زیاد است و زمین کم، ساختمان‌های 4 و 7 طبقه ساخته می‌شود قراردادها بر اساس هر مترمربع 4.5 میلیون تومان سال 1400 و ضریب تعدیل سه‌ ماهه سوم سال 1400 محاسبه می شود. از سوی دیگر با توجه به این‌که ضریب تعدیل سال 1401 عددی که الان ملاک عمل است حدود 7 میلیون تومان است. امیدواریم با صرفه‌جویی در مقیاس در حوزه پیمانکاران گرید یک بتوانیم مدیریت هزینه را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن داشته باشیم و در رنج 7 میلیون تومان واحدها را بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره محوطه‌سازی و آماده‌سازی نیز گفت: با توجه به تمهیدات در حوزه اجرا و کمک صندوق ملی مسکن،‌ امیدواریم قیمت تمام شده متقاضیان بتوانند منابع آنرا تامین کنند.

جعفری با اعلام این‌که متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن 75 تا 110 متر است درباره ورود احتمالی شرکت‌های خارجی به نهضت ملی مسکن افزود: تعداد زیادی شرکت خارجی برای حضور در نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اولویت ما این است که از توان شرکت‌های داخلی استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر جانی

    یک متر خونه شده ارزو،وام غیر ممکن،

  • علی

    مافیای مسکن ( همان تصمیم سازان ،تصمیم گیران و محتکران مسکن ) اجازه ورود رقیب و سازنده خارجی را نمی‌دهد تا هم از سود و سوبسید ساخت در دوران رکود مسکن سود ببرد هم اینکه از احتکار و سفته بازی مسکن در دوران رونق خرید و فروش سود چند برابری ببرد!!.. مثل چهل و چند سال گذشته

  • مهدی

    چهارساله ثبت نام کردم ۱۶۰۰۰۰۰میلیون پول واریز کردم هنوزهیچ خبری نیست کی میخواهید تحویل بدید؟

  • ناشناس

    س جانعلی مصطفی لو متولد۱۳۵۳دارای ۴فرزندازخودم هیچ خانه زندگی ندارم ازشماتقاضای کمک دارم شماروبه خدابخاطربچه هام کمکمکنید

  • امیر

    واقعا شرم نمیکنین.خجالت اوره.اول قرار بود متری ۴ میلیون باشه.در عرض یکسال قیمتو دو برابر کردین.تازه هنوز هیچی مشخص نیست و هیچ پیشرفتی وجود نداره.فقط پول.دو قسط ۴۰ میلیونی پرداخت کردم هنوز کلنگشو هم نزدن.خدا میدونه با چه قیمتی میخواید تحویل بدین‌.بعد دم از توان داخلی میزنین با این تورم.در شهر ما خیلی ها دارن انصراف میدن .منم که موندم چاره ای ندارم الان با این ۸۰ میلیون رهن خونه هم نمیشه.لطفا یکی دستگیره این قطار پیشرفت رو بکشه.

    • ناشناس

      سلام من قسط اول واریز کردم و دیگه نه است ام اسی اومده نه اطلاع رسانی ، برای پرداخت قسط دوم به شما اطلاع رسانی شد؟

    • سرباز وطن

      داداش اول متری یک و نیم بود بخدا هر ماه یه میلیون کشیدن روش این که نشد خونه دار کردن ملت کارمند و کارگر که نمیتونیم ادامه بدیم همه کم آوردن …

  • حمید

    سلام دوستان من هم ۴۰ملیون واریز کردم مسکن اسلامشهر چه کاری باید کرد

  • ناشناس

    والا مفته،،پول رو بریزید ودم نزنید،،بخدا متری ۱۵تومنه،،اگر ندارید مثل من مستاجر بمونید،،نمیشه بری توی آب وخیس نشی،،

  • مستأجر

    سلام بر مسؤلین اهل عمل🙄
    بابا با این فرمون که جلو میرید ما مستاجرا که خونه دار نمیشیم هیچ یه کمکی هم به اون سرمایه دار و ثروتمند میکنید، خدا وکیلی چکار دارید میکنید ما یه امیدی به این دولت جدید پیدا کردیم که اینم معلوم نیست کی به داد محرومین میرسه، رهن واجاره بالاست مستأجر داره له میشه یه عده هم روز به روز…. 😔😭😭😭

  • عبدالرزاق شریعتی شیری

    عبدالرزاق شریعتی
    بعضی از شهرها افرادی که تحت ارکانهای حمایتی بودن مثل کمیته امداد امام خمینی ره رااز آورده مبلغ اولیه معاف کردند مثل شهر دبیران دراستان فارس ولی برای بعضی شهرها درهمین آستان با فاصله کمتراز صد کیلومتر این قانون را اعمال نمی‌کنند این حاکمیت دوگانه در یک آستان را جه کسی باید برطرف کند آیا این مصداق تبعیض ونابرابری نیست لطفا مسولین امر رسیدگی کنند باتشکر

  • سرباز وطن

    داداش اول متری یک و نیم بود بخدا هر ماه یه میلیون کشیدن روش این که نشد خونه دار کردن ملت کارمند و کارگر که نمیتونیم ادامه بدیم همه کم آوردن من200میلیون پول دادم … هنوز هیچ