کد مطلب: ۴۱۱۵۷۸

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت واقعی دلار چقدر است؟

قیمت واقعی دلار چقدر است؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: قیمت دلار به نوع دخالت بانک مرکزی ارتباط دارد. گاهی با تزریق ارز به بازار قیمت‌ها کاهش می‌یابد اما آنچه مشخصِ این است که قیمت واقعی دلار در کانال 11 تا 12 هزار تومان است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که دولت چقدر تسهیلات جدید در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌دهد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر طلب معوقه قطعه‌سازان از دولت 23 هزار میلیارد تومان است؛ این در شرایطی است که دولتی‌ها قرار نیست تسهیلات جدیدی را به قطعه‌سازان ارائه دهند، بلکه افراد در نظر دارند تا بخش کمی از مطالبات ما را پرداخت کنند.

محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به تسهیلات مورد نظر قطعه‌سازان افزود: در حال حاضر قطعه‌سازان برای احیای کارگاه‌های خود نیازمند 15 هزار میلیارد تومان هستند. چنانچه این منابع ریالی آنها تامین شود بی‌شک بخش عمده‌ای از خودروهای ناقص تکمیل و روانه بازار خواهد شد.

او با اشاره به چالش حوزه تولید اظهار کرد: در حال حاضر قطعه‌سازان تمام مواد اولیه خود را به طور نقدی یا پیش پرداخت تهیه می‌کنند. در حوزه تولید نمی‌شود تمام مولفه‌ها نقدی خریداری شود اما در حوزه فروش صنعتگران کالای تمام شده را به طور چهار ماه یا اقساط بفروشند.

نجفی‌منش در بخش دیگر سخنانش به قیمت دلار اشاره کرد و گفت: قیمت دلار به نوع دخالت بانک مرکزی ارتباط دارد. گاهی با تزریق ارز به بازار قیمت‌ها کاهش می‌یابد اما آنچه مشخص این است که قیمت واقعی دلار در کانال 11 تا 12 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دروغگو بلخره معلوم‌ شد.
    میگفتن قیمت واقعی دلار ۸ الی ۹ هزار تومنه که!!!