خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۴۴۱۷

گفتگوی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با تجارت‌نیوز:

قیمت پراید در بازار چند است؟/با ارزانی دلار، خودرو ارزان می‌شود

قیمت پراید در بازار چند است؟/با ارزانی دلار، خودرو ارزان می‌شود

در شرایطی که وضعیت قیمت‌گذاری خودرو هنوز به سرانجام نرسیده، قیمت خودرو پراید در بازار چقدر است؟

به‌گزارش تجارت‌نیوز، براساس میانگین قیمتی که در سایت‌های فروش خودرو از جمله باما منتشر شده، قیمت مدل پرایدهای 132، 111، 131 و 151 به ترتیب 34، 36.2، 32 و 32.5 میلیون تومان است.

به نظر می‌رسد بعد از جو افزایش قیمت خودروهای داخلی قیمت این خودرو در بازار آزاد با جهش‌هایی رو به رو بوده است. حال باید منتظر ماند و دید تا دولت نسبت به قیمت خودروها از محل درب کارخانه چه موضعی را به دنبال خواهد گرفت و بازار آزاد نسبت به گرانی خودروها چه واکنشی نشان خواهد داد؟

دست نگهدارید، خودرو نخرید

در همین زمینه رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران درباره علت گرانی پراید در بازار آزاد به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر پراید مدل 111، 131 و 151 به ترتیب 38، 34 و 33.800 در بازار قیمت‌گذاری شده است.

سعید موتمنی اضافه می‌کند: بازار خودرو از کاهش نرخ دلار تاثیری نپذیرفته است. در حالی که برخی سودجویان معتقدند که بار روانی افزایش دوباره قیمت‌ها جنبه عملیاتی خواهد گرفت، ما معتقدیم که چنین نیست. یکی از دلایلی که قیمت خودروهای داخلی از کاهش نرخ دلار تاثیری نپذیرفته به عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان مرتبط می‌شود. تا زمانی‌که خودروسازان خودروهای دپو شده را به بازار عرضه نکنند، وضعیت به همین منوال خواهد بود.

او اظهار می‌کند: در حال حاضر خریداران دست نگه داشته‌اند و خودرویی نمی‌خرند. از طرف دیگر عرضه‌ای هم وجود ندارد. بنابراین قیمت‌ها هم توسط دلالان افزایش می‌یابد. دامن زدن رسانه‌ها به تصمیم اخیر خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو نیز عامل دیگری است که باعث ملتهب شدن فضا شده است.

موتمنی در توصیه‌ای به خریداران خودرو می‌گوید: تا زمانی که در این بازار عرضه‌ای توسط خودروسازان وجود نداشته باشد، تنها خریداران واقعی خودرو ضرر خواهند کرد.

این فعال بازار خودرو درباره پیش‌بینی قیمت خودروهای داخلی اظهار می‌کند: چنانچه خودرویی‌ها ظرف روزهای آینده قیمت نهایی خودروهای تولید شده را اعلام کنند و بازار ارز نیز تا دو هفته آتی روند فعلی (نزولی) را در پیش بگیرد، شاهد ریزش شدید قیمت‌ها خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا با دلال های خودرو و مواد پتروشیمی و مواد فولادی و مسکن و میوه و … مثل دلالای ارز و طلا برخورد نمیشه. پدر اقتصاد این مملکت رو دلالا در آوردن و واسه یه لقمه نون […]خودشون خیلی ها رو به بدبختی و بیچارگی مبتلا کردن.