کد مطلب: ۴۱۸۴۲۶

پراید در پاییز ۹۸ چقدر گران شد؟

پراید در پاییز ۹۸ چقدر گران شد؟

پراید از جمله خودروهایی است که با توجه به شرایط کنونی قیمت‌ها همچنان از ارزان‌ترین نمونه‌های صفر کیلومتر محسوب می‌شود اما با این وجود قیمت آن در مقطعی از ۵۰ میلیون تومان نیز گذشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها قیمت خودرو چه وارداتی و چه داخلی در حال نوسان است و عموما این نوسان‌ها به سمت افزایش قیمت‌ها حرکت می‌کند. کارشناسان و مسئولان نیز دلایل مختلفی را برای این افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کنند. در این میان یکی از خودروهایی که از لحاظ محدوده قیمتی شرایط خاصی دارد همان پراید است. اخیرا نیز زمان توقف تولید این خودرو مشخص شده که موعد آن اول مرداد ماه سال ۹۹ است.

اگر بخواهیم به وضعیت قیمتی پراید در ۳ ماه پاییز ۹۸ نگاهی داشته باشیم در ابتدای مهر پراید ۱۳۱ و ۱۱۱ هر دو زیر ۵۰ میلیون تومان بودند و به ترتیب با نرخ ۴۱.۴۰۰ و ۴۶.۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شدند. شرایط به همین روال ادامه داشت و در آخر ماه مهر قیمت این خودروها به ۴۲ و ۴۷ میلیون تومان رسید. به طور کلی می‌توان گفت پراید در ماه مهر افزایش قیمت چشمگیری را تجربه نکرد.

پس از این در روزهای ابتدایی ماه آبان قیمت پراید ۱۳۱ و ۱۱۱ اندکی رشد کرد و به ۴۴.۵۰۰ و ۴۸.۵۰۰ میلیون تومان رسید. رشد قیمتی این خودرو به همین روال ادامه پیدا کرد و در آخر ماه آبان تفاوت قیمت‌ها حدود ۴ میلیون تومان برای مدل ۱۱۱ شد. در نتیجه پراید در آبان ۹۸ رنگ ۵۰ میلیون تومان را برای نخستین بار به خود دید و حتی از مرز آن نیز بالاتر رفت.

وضعیت قیمت 2 مدل پراید در ماه آذر تغییر خاصی پیدا نکرد به طوری که در ابتدای ماه این خودروها با ۴۹.۵۰۰ و ۵۲.۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شدند. در آخر ماه نیز قیمت‌ها تقریبا در همین حد و بین ۴۹ الی ۵۳ میلیون تومان بود. در نتیجه به طور کلی می‌توان گفت قیمت پراید از ابتدای تا انتهای پاییز ۹۸ بین ۴ الی ۵ میلیون تومان افزایش یافت. باید منتظر ماند و دید که در ادامه ماجرا و به خصوص بعد از توقف تولید، چه بر سر قیمت این خودرو می‌آید؟

منبع: گسترش نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.