کد مطلب: ۶۱۱۸۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دپوی چای مصرف گذشته در انبارها / این چای در داخل مصرف می‌شود؟

دپوی چای مصرف گذشته در انبارها / این چای در داخل مصرف می‌شود؟

رئیس سندیکای چای شمال می‌گوید به دلیل کاهش میزان تقاضا حجم زیادی چای تاریخ مصرف گذشته در انبارها وجود دارد. آیا این چای در داخل مصرف می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت چای میزان مصرف را نسبت به سال‌های گذشته کمتر کرده است. گویا از سال‌های قبل به دلیل کاهش قابل توجه تقاضا تاریخ انقضای حجم زیادی از چای‌ها گذشته است.

چای تاریخ مصرف گذشته چه می‌شوند؟ در این مورد رئیس سندیکای چای شمال گفت: در این سال‌ها هیچ وقت چای معدوم نشده است. بلکه حجم زیادی چای تاریخ انقضا گذشته وجود دارد که قرار است این چای‌ها مصرف صنعتی پیدا ‌کند.

محمد صادق حسنی به تجارت‌نیوز توضیح داد: اکنون حجم زیادی چای در انبارها داریم که قابل مصرف نیست و باید به کافئین و موارد صنعتی تبدیل شود. البته چای تاریخ مصرف گذشته در انبار کارخانه‌های تولید چای نیست. بلکه طبق مصوبات، دولت این چای تاریخ مصرف گذشته را به بانک ملی داده است.

چای فاسد در داخل مصرف نمی‌شود

حسنی گفت: هرگز چای تاریخ مصرف گذشته در داخل مصرف نشده است. این چای‌های فاسد حالا باید در کمیته‌ای با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان غذا و دارو، وزارت جهاد کشاورزی صرفا برای حوزه صنعتی استفاده شود. حتی این چای‌های تاریخ مصرف گذشته به کشورهای همسایه هم نباید صادر شود.

به گفته او، از تیر تا مهر ماه مصرف چای به دلیل گرما و توزیع میوه‌های فصلی کاهش پیدا می‌کند. حسنی می‌گوید: امسال هم در انبار مقداری چای وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به فروش برسد.

آمارها حاکی از این است که شش هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران رها شده است. پیش‌تر حسنی، رئیس سندیکای چای شمال گفته بود « نزدیک دو دهه است که باغ‌های چای به حال خود رها شده‌اند. برخی هم به دلیل خشکسالی تغییر کاربری داده‌اند و به ویلا و خانه مسکونی تبدیل شده‌اند.»

برای مطالعه بیشتر خبر باغات چای ایران را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من سربازم.اماد پشتیبانی چای داده همش تاریخ مصرفش گذشته

  • ناشناس

    محصولات صادراتی را که بدلیل عدم تایید کشورها، برگشت داده شده بودن را که بخورد مردم دادید فقط یه نوشیدنی کم داشت ، اونم چای تاریخ گذشته ، چه شود ،

  • ناشناس

    همشو میدن به خورد ملت این بی همه چیزا…

  • ناشناس

    هیچ آدم عاقلی چای را در انبار دپو نمیکنه تاریخ گذشته باشه این می‌توانست قبل از تاریخ انقضا با قیمت پایین بفروشه اینها از جای آب می‌خورند که اقتصاد کشور را فلج کنند دولت برای چنین کارهای باید یک تیمی تشکیل بدهدتا بررسی‌های لازم را انجام بدهند یکی چای دپومیکنه یکی گوشت دیگری غیره. … غیره… همه مسوولان هم بیخیال میشند

  • ناشناس

    تبدیل کنید به کود صرفش بیشتره

  • ناشناس

    چرا چای بخریم انم به این گرونی خودمان از گلها یا میوه رو خوشک میکنیم میشه چای خیلی هم بهتر

  • ناشناس

    مگر مجبورید اینقدر گران کنید کیلو160 معلومه کسی نمی خردماندهاش راهم نمی برند مال بدبیخ ریش صاحبش

  • ناشناس

    ۲۰ ساله چای تاریخ گذشته داریم میخوریم