کد مطلب: ۲۳۴۴۰۷

قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت کالاهای اساسی، به‌ویژه گوشت قرمز وارداتی باوجود تک‌نرخی شدن ارز، افزایش نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت کالاهای اساسی، به‌ویژه گوشت قرمز وارداتی باوجود تک‌نرخی شدن ارز، افزایش نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از صداوسیما، حمید ورناصری با اشاره به اینکه تاکنون گوشت قرمز با ارز مبادله‌ای ۳۸۰۰ تومان وارد می‌شد، افزود: باوجود افزایش نرخ ارز و تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومان گوشت وارداتی مخلوط گوشت و گوساله با همان قیمت هرکیلو ۳۳ هزار تومان عرضه می‌شود و تغییر قیمت نخواهد داشت.

وی گفت: توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار همچنان ادامه دارد و در ایام ماه مبارک رمضان نیز با قیمت گذشته انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: ذخایر گوشت مرغ و قرمز به اندازه کافی است و با توجه به میزان تولید مناسب گوشت مرغ نیازی به عرضه ذخایر نیست.

ورناصری درباره شرایط تخم‌مرغ در بازار گفت: تولید تخم‌مرغ در مرغداری‌های کشور به اندازه کافی است و در حال حاضر واردات تخم‌مرغ متوقف شده است و هیچ‌گونه نگرانی در خصوص افزایش قیمت‌ها نداریم.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کنترل شده و تولید تخم‌مرغ به شرایط مناسب بازگشته است اما چنان‌‎چه احساس شود کمبودی وجود دارد تقاضا از طریق واردات تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: تخم‌مرغ با ارز حدود ۵ هزار تومان وارد می‌شد که با تک‌نرخی شدن ارز قیمت تخم‌مرغ وارداتی کاهش خواهد یافت.

ورناصری در خصوص قیمت نهاده‌های تولید در بخش دام و طیور افزود: هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نهاده‌های وارداتی کنجاله، سویا و ذرت نداریم و این شرایط در هر دو بخش دولتی و خصوصی یکسان است و بخش خصوصی مکلف است با قیمت گذشته نهاده‌ها را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهد.

وی تاکید کرد: پرداخت تفاوت ارز مبادله‌ای ۳۸۰۰ تومان با ارز ثابت ۴۲۰۰ تومان به بخش خصوصی در صورت ارائه اسناد ثبت سفارش به بانک عامل و بانک مرکزی انجام می‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.