کد مطلب: ۸۰۱۰۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت گندم افزایش می‌یابد؟/ دلالی گندم با نرخ ۳۰ هزار تومان

قیمت گندم افزایش می‌یابد؟/ دلالی گندم با نرخ ۳۰ هزار تومان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعیین نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم به مبلغ 15 هزار تومان، گفت: در حال حاضر در جنوب شرق کشور از جمله جنوب کرمان، دلالان و قاچاقچیان در فصل برداشت، هر کیلوگرم گندم را در حدود 25 الی 30 هزار تومان خرید و فروش می‌کنند، بنابراین به دولت هشدار می‌دهیم که قیمت گندم را کمتر از 20 هزار تومان تعیین نکند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ذبیح الله اعظمی ساردوئی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درمورد پیشنهاد نرخ خرید تضمیمی گندم به مبلغ هر کیلو 15 هزار تومان از کشاورزان، گفت: بنابر پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و با تصویب هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان هر کیلوگرم 15 هزار تومان تعیین شده است، اما کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همیشه حامی کشاورزان بوده و هست بر اساس آنالیز و ارزیابی‌های بسیار دقیق حداقل قیمت گندم را 17000 تومان تعیین کرده است. نماینده مردم جیرفت در ادامه تاکید کرد: آنچه که بهادری جهرمی به عنوان سخنگوی دولت اعلام کردند؛ قابل قبول نیست، بلکه طبق مصوبه مجلس خرید تضمینی گندم باید در شورای قیمت گذاری تعیین شود، حتی مراجع عالیقدر تقلید، مبلغ زکات فطره امسال (1402) به قیمت گندم برای هر نفر را 60هزار تومان تعیین کردند که بیانگر قیمت هر کیلوگرم 20 هزار تومان می شود پس پیشنهاد مجلس در مورد نرخ قیمت گندم متناسب با نرخ تورم و قیمت ارز منطقی است، قیمت نهایی گندم در جلسه شورا تعیین خواهد شد و ممکن است این قیمت تغییر کند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشاورزان عنوان می‌کنند قیمت گندم باید برای سال جاری، بالای 20 هزار تومان تعیین شود، در غیر این صورت پاسخگوی هزینه‌های تولید نخواهد بود. حتی برخی از آنها تاکید دارند قیمت نهایی گندم با هزینه حمل‌ و نقل، کارگر، ادوات کشاورزی به 30 هزار تومان باید برسد. مجلس نیز از سرپرست جهاد کشاورزی خواسته که در اسرع وقت شورا تشکیل شود،امیدواریم بعد از عید فطر قیمت معقول توسط شورا تعیین شود.سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر در جنوب شرق کشور از جمله جنوب کرمان، دلالان و قاچاقچی‌ها در فصل برداشت، گندم را در حدود 25 الی 30 هزار تومان خرید و فروش می‌کنند، بنابراین به دولت هشدار می‌دهیم که قیمت گندم را کمتر از 20 هزار تومان تعیین نکند. وی یادآور شد: شورای قیمت گذاری متشکل از نماینده دولت وزیر جهادکشاورزی، رئیس بنیاد گندم کاران، نماینده نظام مهندسی کشاورزی و 2 نماینده از مجلس که ناظر هستند قیمت گندم را تعیین می‌کنند.اعظمی ساردوئی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش مجلس این بودکه اعضای شورا را طوری انتخاب کند تا منافع کشاورزان و گندم کاران را در نظر بگیرد، کشاورزان عزیز ما نگران نباشند هر تصمیمی که اتخاذ شود به نفع آنان است. منبع: خانه ملت


نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عزتی

    چی بنویسم مگر به نظر کشاورز اهمیت میدی کشاورز کیه ی کارگر

  • فرشاد

    سلام اگر خود دولت همه گندم کشور را با نرخ 25هزار تومان خریداری کند دیگر دلالان گندم نمیتوانند گندم را قاچاق کنند

  • ناشناس

    نظره منو ثبت نمیکنید چرا چون تشکر نکردم و حقیقت رو گفتم ثبت نمیشه