کد مطلب: ۴۱۷۷۶۲

قیمت گوشت در بازار به ثبات رسید

قیمت گوشت در بازار به ثبات رسید

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۸۱ تا ۸۲ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت گوشت طی ۲ ماه اخیر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در بازار کاهش داشته داشت، افزود: این در حالی است که تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد.

ملکی درباره آینده بازار گوشت گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا بعید است که نوسان خاصی در ابتدای ماه همزمان با واریز حقوق کارمندان و کارگران اتفاق بیافتد.

او درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: بنا بر آخرین آمار میزان محدودی دام در حال قاچاق از مرز‌های کشور است که با استمرار نوسان نرخ دلار همانند گذشته انگیزه قاچاقچیان برای خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور افزایش می‌یابد که این امر بر نوسان قیمت در بازار بی‌تاثیر نخواهد بود.

صادرات دام بر تلاطم قیمت گوشت در بازار دامن می‌زند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد بیان کرد: هم‌اکنون قیمت هر کیلو دام زنده در شهرستان ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان و تهران ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است که علت بالای قیمت دام در تهران مربوط به هزینه‌های جانبی همچون حمل و نقل برمی‌گردد.

ملکی در پایان در واکنش به اصرار برخی مسئولان مبنی بر صادرات دام به بازار‌های هدف گفت: با توجه به آنکه زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده از این‌رو صادرات دام تنها بر التهاب قیمت در بازار دامن می‌زند چرا که داشته‌های موجود تنها جوابگوی نیاز داخل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.