کد مطلب: ۵۷۸۸۸۲

قیمت گوشت در ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ (فهرست قیمت)

قیمت گوشت در ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ (فهرست قیمت)

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. در این میان، فعالان بازار معتقدند از دوران شیوع کرونا تاکنون بازار خرید گوشت قرمز با رکود بالایی مواجه بوده‌است و دام مازاد نیز باعث کاهش تولید دام در پاییز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انواع گوشت قرمز در هجدهم شهریور ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است ( بازار ):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۴۷,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۰,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۴,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله

۱۶۸,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۴,۰۰۰
گردن گوسفندی

۱۳۲,۰۰۰
قلوگاه گوساله

۱۴۵,۰۰۰
گردن گوساله

۱۲۶,۰۰۰
قلم گوساله

۱۵,۰۰۰
دمبالیچه گوسفندی

۸۶,۰۰۰
سردست گوسفندی

۱۲۷,۰۰۰
ماهیچه گوساله

۱۶۳۲.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۹۰,۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۹,۰۰۰

دام مازاد باعث کاهش تولید دام در پاییز می‌شود

در این میان، رئیس شورای تامین دام کشور عنوان کرد هر ساله بیشترین میزان تولید صنعت دامپروری در پاییز انجام می‌شود، اما اکنون به‌دلیل وجود مازاد دام سبک و سنگین با اوزان بالا، تولید این صنعت با مشکل جدی روبرو شده که نیازمند راهکاری مناسب و جدید است.

منصور پوریان، با بیان اینکه ادامه این روند می‌تواند تولید گوشت قرمز کشور را در ماه‌های آتی با چالش جدی روبرو سازد، افزود: از اواخر سال ۹۸ تاکنون کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، زیرا با محدودیت فعالیت مراکز پرمصرف گوشت مانند تالارها، رستوران ها و افزایش قیمت این محصول، مصرف بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته که در بازار این محصول تاثیرگذار است.

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: تولید بهار و تابستان عملا روی دست دامداران باقی مانده به طوری که امکان تولید برای فصل پاییز را ندارند، زیرا تا زمانی که دامهایشان با اوزان بالا از دامداری ها خارج نشود، نمی توانند برای تولید مجدد اقدام کنند.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، برای حفظ ذخایر استراتژیک باید دام از داخل کشور خریداری می شد، اما خریدی که انجام شد به جای خرید دام سنگین وزن برای حمایت از تولید اقدام به خرید دام جوان در حجم پایین شد که این میزان کمکی به تولیدکننده نکرده است.

به گفته رئیس شورای تامین دام کشور، در حالی که مشکل دامداران ما گوساله های حجیم با وزن بالای ۷۰۰ کیلوگرم بود، اما دام های گوساله جوان با وزن زیر ۷۰۰ کیلوگرم خریداری شد، در صورتی که ظرفیت تحویل گوشت گوساله بیش از ۳۰ هزار تن بود ( ایرنا ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م. ن

    سزای گران فروشی نخریدن است ملت پول ازکجا بیارند قیمت گذاف پرداخت کنند. یک قرص اسید آمینه و یک مالتی ویتامین میخوری جایگزین گوشت گران قیمت است.

    • ناشناس

      سلام، ای کاش دامدار هم می توانست به گفتمان سزای گرانفروشی نخریدن است بپیوندد. اما مشکل اینجاست که دامدار ناچار است خوراک دام گران را بخرد تا دامش تلف نشود.

    • ناشناس

      آخه باشرف گوشت قرمز کجاش گرونه

    • ناشناس

      چقد ارزانه

  • سعید‌

    گوساله‌زنده‌واسه‌دامدار‌کیلویی‌بالای۱۰۰هزارتومن‌هزینه‌داره‌در‌آینده‌ای‌نه‌چندان‌دور‌به‌قول‌این‌آقا‌که‌نظر‌داده‌با‌قرص‌آهن‌و‌ویتامین‌جایگزین‌گوشت.‌میشه‌همین‌اتفاق‌خواهد‌افتاد

  • ناشناس

    گوشتدر سقوط مطلقه است با این شایعات نمیتوان مردم فریبی کرد

  • ناشناس

    سزای گران‌فروشی نخریدن است بزار باد کنه بپوسه بره تو آشغالی

  • ناشناس

    اهای مسعولین وتعضیرات ازخواب بلندشیدداروهاودامهایک قیمت شدن برید یه سری بزنیدتوداروخونه های دامی

  • ناشناس

    مردم چطور میتونن مواد غذای خوانواده تهیه کنن با این قیمت گرون …

  • ناشناس

    س از مسئولان محترم تقاضا دارم برید؟ سری به قصابی ها بزنید ببینید با گران فروشی چطور خون مردم رو تو شیشه میکنن لطفا کاری کنید که زیر نفرین مردم قرار نگیرید قاطع با گران فروشها رفتار کنید

    • ایمان

      با سلام جنابعالی که میگی گوشت گرونه خبر داری که علوفه هم چقد گرونه.کاه سفید کیلو ۱۰۰تومن بوده الان شده ۴۰۰۰تومان یعنی ۴۰برابر اما خود گوشت ۳۰۰۰۰تومان بوده الان شده ۱۲۰هزار تومان یعنی ۴برار.زمانی که پراید ۲۲میلیون تومان بوده گوشت ۳۰هزازتومان بوده. پراید الان ۱۲برابر شده اما گوشت ۴برابر بعدشم تو این خشک سالی در نظر داری عشایر چی داره میکشه

  • ناشناس

    س لطفا ا ل استعلام بگیرید بلد اقدام کنید