کد مطلب: ۶۵۹۲۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت گوشی‌های آیفون دوباره کاهش می‌یابد؟

قیمت گوشی‌های آیفون دوباره کاهش می‌یابد؟

ممنوعیت واردات و بروز مشکل در ثبت سفارش گوشی‌های آیفون قیمت این اقلام را افزایش داد. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها رو به کاهش است. آیا شرایط به حالت قبل برگشته؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اردیبهشت‌ بود که خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار و در پی آن بروز مشکل در ثبت سفارش گوشی‌های آیفون باعث افزایش بی‌سابقه قیمت موبایل شد.

روز گذشته قیمت آیفون ۱۳ پرومکس در بالاترین قیمت به ۸۳ میلیون تومان رسید. درحال حاضر ماجرای ثبت سفارش‌ها به کجا رسیده و بازار در چه شرایطی به‌سر می‌برد؟

واردات آیفون آزاد شد؟

رضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: تغییری که در ثبت سفارش باید صورت می‌گرفت انجام شده. شرایط به حالت قبلی برگشته است.

او در مورد وضعیت بازار ادامه داد: هنوز در بازار نوساناتی وجود دارد و عمده دلیل آن بلاتکلیفی تخصیص ارز است.

عالیان دراین مورد توضیح داد: در چند روز گذشته تخصیص ارز نه تنها به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار بلکه به تمام گوشی‌ها داده نشده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل بیان کرد: دو تا سه روز زمان می‌برد که منتظر نتیجه باشیم. این چند روزه تعطیلی بوده و اتفاق خاصی در بازار نیفتاده است و به‌طور طبیعی باید قیمت‌ها به قبل از اعلام خبر ممنوعیت‌ها برگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز برگشت کند بازار به حالت قبلی امروز باعث تغییر قیمت‌ها در بازار آیفون شده است. آیفون ۱۳ پرومکس در بالاترین قیمت با ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش امروز با قیمت ۷۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

آیفون ۱۳ پرو نیز در بالاترین قیمت روز گذشته ۶۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان بود. امروز به ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیانیه انجمن واردکنندگان موبایل

روز گذشته روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: درپی محدود شدن ثبت سفارش آیفون و گمانه‌زنی در خصوص ممنوعیت واردات این کالا به کشور، انجمن با همکاری بی‌دریغ اتاق اصناف تلاش‌های بسیاری در زمینه‌ حل موضوع صورت داد.

در این بیانیه آمده است: در نهایت همانطور که پیش‌بینی می‌شد، طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، محدودیت صورت گرفته به دلیل به روزرسانی سامانه‌ها صورت پذیرفته بود که از صبح امروز به روال سابق بازگشته و بازارگانان برای ثبت سفارش محصولات اپل با هیچ محدودیتی روبرو نیستند. اگرچه در زمینه تخصیص و تامین ارز لازم برای واردات موبایل همچنان موانع جدی وجود داشته اما با قول و مساعدت ذینفعان دولتی در روزهای آتی این موانع نیز برداشته خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رامین

    خیلی گران هستند خدارحم کنه هم قیمت ماشین پراید دست دوم شدن مبارک کسی قدرت خریدش داره

  • هموطن

    هرتصمیم غلطی که گرفته میشه ضررش برای مردم وسودش به جیب دلالان وعده خاصی خواهد رفت
    دیگه بس کنید ودست ازتصمیمات یکشبه بردارید والله ملت خسته شد ازاین وضعیت

  • سسسس

    حرفی ندارم دیگه