کد مطلب: ۴۰۸۸۹۶

یک فعال بازار موبایل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت گوشی گران نمی‌شود / قاچاقچیان از بازار موبایل خداحافظی کردند

قیمت گوشی گران نمی‌شود / قاچاقچیان از بازار موبایل خداحافظی کردند

یک فعال بازار می‌گوید: با توجه به خدمات ارزنده شرکت‌های داخلی عملا قاچاق موبایل به کشور صفر شد. مردم بدانند گوشی‌هایی که به طور مسافری به کشور وارد می‌شود، هیچ خدمات و گارانتی ندارند.

رئیس اتحادیه صوت و تصویر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر وضعیت بازار موبایل بهتر از سه ماه گذشته شده است. هر چه به شب عید نزدیک‌تر شویم وضعیت بازار موبایل بهتر می‌شود و قیمت کالاها هم متعادل‌تر از قبل خواهد شد.

ابراهیم درستی در توصیه‌ای به شرکت‌های رسمی واردکننده موبایل می‌افزاید: از شرکت‌ها درخواست داریم که کالاهای شناسنامه‌دار را به طور یکسان بین واحدهای صنفی و شبکه‌های مجازی توزیع کنند؛ چرا که مغازه‌داران هم دوست دارند که کالای شناسنامه‌دار به دست مردم برسانند.

قاچاقچیان موبایل از کشور خداحافظی کردند

از سوی دیگر یک فعال بازار موبایل در پاسخ به این سوال که آیا افزایش میزان تعرفه موبایل‌های مسافری قیمت موبایل در بازار را گران خواهد کرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در این زمینه هم سوءبرداشت‌هایی به وجود آمده است. اساسا کالای مسافری کالای تجاری محسوب نمی‌شود. کالای مسافری همان طور که از نامش مشخص است برای استفاده مسافر تهیه می‌شود.

‫مهدی عبقری افزود: طی ماه‌های گذشته از واردات موبایل‌های مسافری سوءاستفاده‌هایی اتفاق افتاد. عده‌ای به نام کالای مسافری اقدام به قاچاق تلفن همراه به کشور کردند و سرپوشی را به سامانه رجیستری گمرک گذاشتند و افراد با نام مسافران کالاهایشان را رجیستری کردند. حال با توجه به اینکه معافیت 80 دلار برای واردات تلفن همراه مسافری حذف شده و ارز براساس نرخ روز به واردکنندگان موبایل اعطا می‌شود، قیمت موبایل‌های مسافری در بازار گران شده است.

او اظهار کرد: در این مدت شرکت‌های تامین کننده توانستند به خوبی بازار را مدیریت و کنترل کنند. با توجه به خدمات ارزنده شرکت‌های داخلی عملا قاچاق موبایل به کشور صفر شد یعنی واردکنندگان غیررسمی موبایل از کشور خداحافظی کردند.

عبقری در توصیه‌ای به مردم گفت: هر مسافر هر سال حق دارند یک عدد تلفن همراه مسافری را و برای تامین نیاز خود به کشور وارد کند. اما مردم بدانند گوشی‌هایی که به طور مسافری به کشور وارد می‌شود، هیچ خدمات و گارانتی ندارند و قیمت این نوع گوشی‌ها با نمایندگی‌های رسمی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.