کد مطلب: ۶۳۵۳۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تست یک خودروی جدید در پیست آزادی/ بررسی سطح کیفی لاماری ایما

تست یک خودروی جدید در پیست آزادی/ بررسی سطح کیفی لاماری ایما

خودروی لاماری ایما در بهمن ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد. این خودرو روز گذشته نیز در پیست آزادی مورد آزمایش کارشناسان قرار گرفت. لاماری ایما در چه سطح کیفی قرار دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی آررین پارس موتورز در بهمن ۱۴۰۰ از اولین خودروی سواری خود رونمایی کرد. خودروی لاماری در بازارهای جهانی ۲۰ هزار دلار قیمت دارد که با محاسبه قیمت دلار امروز ۵۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. اما هزینه‌های وارد کردن این خودرو به کشور و مونتاژ آن به قیمت نهایی اضافه می‌شود. با این حال بر اساس وضعیت قیمت‌گذاری خودروسازان خصوصی، پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو حدود یک میلیارد تومان اعلام شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت، اولین سری قطعات این محصول در اسفند‌ به کشور می‌رسد و پس از طی مراحل گمرکی و ترخیص قطعات در خرداد‌ ۱۴۰۱ اول سری این کراس‌اوور به بازار عرضه می‌شود.

کیفیت این خودرو چیست؟

روز گذشته، ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، تست درایو این خودرو در پیست آزادی با حضور کارشناسان توسط آرین پارس موتور برگزار شد.

عماد جعفری، کارشناس خودرو در این مراسم حضور داشت. او در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خودروی لاماری ایما دارای موتور ۱۵۰۰ سی.سی توربور شارژ است که توان زیادی از این موتور می‌گیرد. این خودرو شتاب‌گیری بسیار زیادی دارد. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد.

این کارشناس در ادامه توضیح داد: اتفاقی که در نسل جدید خودروهای چینی می‌افتد این است که تعادل آنها هنگام چرخش ارتقا یافته است. خودروهای چینی جدید ترمزگیری قوی دارند.

جعفری ادامه داد: فضای داخلی کابین مثل رودری‌ها کیفیت مناسبی نداشت. با توجه قیمت احتمالی که حدود یک میلیارد تومان است، امکانات درخور توجهی ندارد. اگرچه مدیران آرین پارس موتورز گفتند قرار است لاماری با امکانات بیشتری به بازار عرضه شود.

او گفت: موتورهای کم حجمی مثل لاماری که توان زیادی دارند نیاز به سوخت عالی دارند. اما کیفیت سوخت در کشور بسیار پایین است باید دید که در دراز مدت برای موتور توربور شارژ این خودرو چه اتفاقی می‌افتد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالبه خودروی 17 هزار دلاری که با دلار 30 تومنی هم حساب کنی میشه 510 میلیون، چطور حساب میکنن که شده یک میلیارد؟!!

  • ناشناس

    قیمت خودرو در بازار جهانی 20 هزار دلار هست یعنی همین بیخ گوش ما در امارات ، هزینه مونتاژ چیه که اضافه کردین مگر ما را چی فرض کرده اید؟ ضمنا قطعات 20 خودرو در سه کانتینر 20 فوتی حمل می شود به عبارتی معادل پول حمل سه دستگاه خودرو تکمیل شده را می پردازند ولی 20 دستگاه وارد می کنند چون قطعات منفصله هست و جاگیر نیست.