کد مطلب: ۶۸۰۴۱

لایحه افزایش مناطق آزاد لازمه تجارت یا حقه سیاسی

رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: وقتی یک لایحه در مجلس رأی نمی‌آورد، اما بعد از مدتی با عوض شدن ترکیب مجلس، مجددا مطرح می‌شود، برخی برای پیشبرد اهداف خود از حقه‌های سیاسی استفاده می‌کنند.لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه در آذر 94 و اواخر عمر مجلس نهم به صحن مجلس ارائه شد،

رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: وقتی یک لایحه در مجلس رأی نمی‌آورد، اما بعد از مدتی با عوض شدن ترکیب مجلس، مجددا مطرح می‌شود، برخی برای پیشبرد اهداف خود از حقه‌های سیاسی استفاده می‌کنند.
لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه در آذر 94 و اواخر عمر مجلس نهم به صحن مجلس ارائه شد، اما به دلیل مخالفت با قانون برنامه پنجم و عدم کسب دو سوم آرای نمایندگان، از دستور کار خارج شد.

براساس این گزارش: این لایحه یک بار دیگر در 23 تیرماه سال جاری در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد و مجلس هم یک فوریت لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری، صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را در دستور کار قرارداد.

ناگفته نماند که برخی کارشناسان از جمله مجیدرضا حریری رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران این اتفاق در مجلس را یک حقه سیاسی عنوان می‌کنند و می‌گویند: وقتی یک لایحه در مجلس رأی نمی‌آورد، اما بعد از مدتی با عوض شدن ترکیب مجلس، مجدد همان لایحه ردشده مطرح می‌شود، این امر نشان می‌دهد که برخی برای پیشبرد اهداف خود از حقه‌های سیاسی استفاده می‌کنند.

این گزارش می‌‌افزاید: تصویب یک فوریت لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه در حالی در مجلس اتفاق افتاد که بسیاری از کارشناسان و مسئولین دولت با توجه به اینکه این مناطق در 25 سال گذشته به اهداف کلان اقتصاد خود از جمله سرمایه‌گذاری، اشتغال، صادرات و … نرسیده اند و حتی این مناطق به حیاط خلوتی برای فرار مالیاتی و ورود کالای قاچاق به کشور شده‌اند.
رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: وقتی یک لایحه در مجلس رأی نمی‌آورد، اما بعد از مدتی با عوض شدن ترکیب مجلس، مجددا مطرح می‌شود، برخی برای پیشبرد اهداف خود از حقه‌های سیاسی استفاده می‌کنند.
به گزارش فارس،لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه در آذر 94 و اواخر عمر مجلس نهم به صحن مجلس ارائه شد، اما به دلیل مخالفت با قانون برنامه پنجم و عدم کسب دو سوم آرای نمایندگان، از دستور کار خارج شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.