کد مطلب: ۶۷۶۱۶۶

نماینده مردم اراک در مجلس از وزارت کشور خواست:

لایحه جامع انتخابات به مجلس ارائه شود

لایحه جامع انتخابات به مجلس ارائه شود

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های برگزاری انتخابات و زمان مردم برای شرکت در رای‌گیری از وزارت کشور خواست لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور موظف است لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و انتخابات‌ ما باید در کمترین زمان و با هزینه کم برگزار شود.

مهر گزارش داد، علی‌اکبر کریمی تاکید کرد: بازنگری در قوانین انتخابات اعم از قانون انتخابات ریاست جمهوری، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها ضرورت دارد. باید قوانین انتخاباتی ما با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری انطباق داشته باشد.

کریمی بیان کرد: متاسفانه شاهد برگزاری چند انتخابات با چند قانون متفاوت هستیم. در حالی که فرآیند انتخابات و تشریفات آن نسبتا ثابت است و بهتر است که یک قانون جامع انتخابات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از نظر زمانی در مقاطع قبل شاهد بودیم که انتخابات به‌صورت جداگانه برگزار می‌شد، اما پس از مدتی تصمیم‌گیری شد که انتخابات خبرگان رهبری با انتخابات مجلس و انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات شوراها در یک روز برگزار شود.

کریمی با بیان اینکه ما باید از این تجارب استفاده کنیم و در قانون جامع انتخابات باید تکلیف تمام انتخابات‌ها مشخص شود، تاکید کرد: وزارت کشور موظف است لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

اگر این اتفاق بیفتد، منطقی‌تر است و باید سیاست‌های کلی انتخابات به‌عنوان سند بالادستی مبنای تدوین این لایحه قرار گیرد.

وی گفت: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان مردم لازم است قانون انتخابات به‌نحوی ساماندهی شود که انتخابات ما در کمترین زمان و با هزینه کم برگزار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.