کد مطلب: ۲۲۲۳۷۶

لزوم ایجاد عزم و باور ملی در استفاده از تولید و کالای داخلی

لزوم ایجاد عزم و باور ملی در استفاده از تولید و کالای داخلی

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: اگر خودباوری و عزم ملی در استفاده از تولید داخلی ایجاد شود، زمینه‌های ایجاد اشتغال را هم فراهم می‌کند.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به نام‌گذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: چند سالی است که نام‌گذاری سال‌ها مباحث اقتصادی است و این مساله نشان‌ می‌دهد که واقعا همچنان اقتصاد بحث اولویت‌دار، مهم و اصلی در کشور بوده و پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران در گروه حل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فولادگر افزود: نام‌گذاری سال جاری به حمایت از کالای ایرانی از سوی دیگر نشان‌ می‌دهد که کار انجام نشده زیادی وجود دارد، البته در ارتباط با کالای ایرانی یکبار سال 91 به «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام‌گذاری شد و از سال 91 تا 97 یعنی در مدت 6 سال باید فعالیت‌های خوبی انجام می‌گرفت که تا حدودی انجام شد اما کافی نبود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین بیان کرد: مجلس قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی، رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار را تصویب کرد و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نیز گزارش نظارتی خود در مورد اجرایی شدن قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی را تهیه و در صحن مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر این‌که دولت باید بیش‌تر از این‌ها در زمینه تولید داخلی کار کند، گفت: البته طرح‌هایی مانند رونق تولید یا اقداماتی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا انجام شد اما در این زمینه متاسفانه تولیدکننده‌ها احساس می‌کنند که بیش‌تر از واردکننده‌ها حمایت می‌شود و شرایط برای واردکننده‌ها سهل‌تر و روان‌تر است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در ادامه اظهار کرد: باید در سال 97 استفاده از تولید داخلی فرهنگ‌سازی شود و نوعی عزم ملی، باور ملی و خودباوری به وجود آید که خود زمینه‌ ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند و موجب عدم خروج ارز از کشور می‌شود. از سوی دیگر تولیدکننده هم باید کالای خود را رقابت‌پذیر و با کیفیت ارائه دهد.

فولادگر در پایان گفت: دولت و حاکمیت هم باید حمایت‌هایی مثل بیمه‌ای یا مالیاتی را در مورد تولید انجام دهند که مهم‌ترین این حمایت‌ها مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.