کد مطلب: ۸۰۳۰۴۱

وعده جدید ضرغامی برای لغو روادید

وعده جدید ضرغامی برای لغو روادید

وزیر میراث فرهنگی گفت: برای لغو روادید حدود ۵۰ کشورهای اولویت‌دار معرفی شدند که با وزارت خارجه و شورای امنیت ملی مذاکراتی صورت گرفته و برنامه اصلی ما جهت رونق گردشگری و اینکه مردم دنیا ایران را ببینید، تور آشنا سازی برای گردشگران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در آیین افتتاحیه رسمی رویداد 2023 در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر رویداد «اردبیل 2023» به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در استان اردبیل آغاز می‌شود و این آغاز یک سال تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگردی این استان و کشورمان ایران است که در صورت توجه به این مهم می‌توان استان اردبیل را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سفر گردشگران آذربایجانی به ایران کاهش یافته در حال حاضر به خاطر عدم همکاری دولت آذربایجان و بستن خیلی از مرزهای زمینی کاهش یافته و درصدد هستیم برای جذب گردشگران شرایط مناسبی را مهیا کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

ضرغامی تاکید کرد: گردشگری حق همه مردم دنیاست و این شعار ماست و همه کشورها باید زمینه‌های این کار را فراهم کنند که به همین منظور رایزنی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده و امید می‌رود اقدامات لازم در بخش‌های مختلف و به ویژه دستگاه دیپلماسی به سمتی سوق یابد که مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

وی بیان کرد: برای لغو روادید حدود 50 کشورهای اولویت‌دار معرفی شدند که با وزارت خارجه و شورای امنیت ملی مذاکراتی صورت گرفته و برنامه اصلی ما جهت رونق گردشگری و اینکه مردم دنیا ایران را ببینید، تور آشنا سازی برای گردشگران است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در حال حاضر تور آشناسازی چینی و روسی که دو کشور مهم گردشگری برای بازدید از ایران هستند را راه اندازی کرده ایم.

ضرغامی با اشاره به آمار مسافرت‌های نوروزی نیز اظهار کرد: امسال شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم و درصدد هستیم با معرفی ظرفیت‌های گردشگری این آمار همچنان رو به افزایش باشد و بدون شک انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصت ارزشمندی برای دستیابی به اهداف مد نظر خواهد بود.

وی افزود: سال گذشته این آمار در مجموع 50 میلیون شب اقامت بود که امسال به 57.1 درصد در اقامت‌های رسمی به همراه اقامت‌های غیررسمی و اضطراری رسید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد که در زمان اوج گیری سفرها، هتل‌های سطح بالا در روزهای اول اشغال می‌شوند اما روزهای بعد از مجموعه جاهای دیگر استفاده می‌شود.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل نیز در ادامه گفت: اردبیل در سال 98 به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو انتخاب و این انتخاب به عنوان دروازه ارتباطات و همکاری‌ها بین اردبیل و کشورهای عضو اکو در حوزه‌های مختلف مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه زندگی ملت‌ها ارتباط قابل توجهی با یکدیگر دارد و این موضوع سبب شده که نمایندگان کشورهای مختلف در کنار یکدیگر برای تحقق اهداف مورد نظر اقدام کنند و در این زمینه برای توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری نقش خود را ایفا نمایند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: بهبود و گسترش در حوزه‌های اقتصادی، صنعت و دیگر بخش‌ها جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه افتتاحیه این رویداد فرصت ارزشمندی برای تحقق اهداف مورد نظر خواهد بود تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های این رویداد به تمامی اهداف مد نظر جامه عمل بپوشانیم.

عاملی بیان کرد: حضور در این رویداد و انتخاب اردبیل در این رویداد جای بسی خوشحالی دارد که توانسته منطقه را به مطلوب‌ترین مقصد گردشگری جهان تبدیل کند و با توجه به اینکه منطقه اکو زیبایی‌های ذاتی و طبیعی فراوان دارد بنابراین باید اردبیل نیز نقش خود را در این زمینه نشان دهد.

خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو در ادامه گفت: این سازمان برای تبدیل این منطقه به مقصد گردشگری جهان تلاش همه‌جانبه دارد و با زیبایی ذاتی و طبیعی به دنبال تبدیل شدن به ظرفیت مهم در توسعه گردشگری منطقه است که در این زمینه درصدد هستیم اقدامات انجام یافته است.

وی بیان کرد: به دست آوردن رویکردهای نوین در جذب گردشگران جهانی و انجام اقدامات اساسی برای معرفی گنجینه های گردشگری از اهداف اکو و نیز توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه است.

دبیر کل اکو ادامه داد: کشورهای عضو سازمان اکو ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری دارند و اردبیل بدون شک برای گردشگران جهانی یک مقصد جذاب محسوب می‌شود که به همین منظور از کشورهای عضو سازمان اکو که ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری دارند ایجاد همگرایی و توسعه صنعت گردشگری کشورهای عضو است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ررضا

    کی حاضره بیاد تو این جهنم