کد مطلب: ۶۶۵۲۰۱

محدودیت‌های کرونایی سفر به ترکیه و آلمان لغو شد

محدودیت‌های کرونایی سفر به ترکیه و آلمان لغو شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: محدودیت‌های کرونایی سفر به آلمان و ترکیه لغو می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از لغو محدودیت‌های کرونایی سفر به آلمان و ترکیه خبر داد.

ایرنا به نقل از روابط عمومی هما گزارش داد، بر اساس اطلاعیه صادر شده کشور آلمان، همه محدودیت‌های کرونایی به این کشور لغو شده است.

مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر همانند گذشته به آلمان سفر کنند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین از لغو محدودیت‌های کرونایی کشور ترکیه خبر داد و اعلام کرد: همه محدودیت‌های کرونایی به این کشور لغو شده است.

مسافران همچنین می‌توانند از مبدا ایران با مجوزهای معتبر همانند گذشته به کشور ترکیه سفر کنند.

الزام تست کرونا برای مسافران هوایی آمریکا برداشته شد

بر اساس گزارش آی‌تی‌ایران ، ایالات متحده به‌تازگی اعلام کرد که دیگر انجام آزمایش کرونا برای مسافرانی هوایی بین‌المللی که به این کشور سفر می‌کنند، اجباری نیست.

به گزارش رویترز، این تغییر از صبح روز یکشنبه ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) اجرایی می‌شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نیز نتایج این تصمیم را در سه ماه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

این یعنی، افرادی که با هواپیما به ایالات متحده سفر می‌کنند‏، حداقل تا پایان فصل تابستان، نگرانی بابت انجام آزمایش کرونا قبل از پرواز نخواهند داشت.

تا پیش از این مسافران واکسینه شده و واکسینه نشده، یک روز قبل از ورود به ایالات متحده می‌بایست تست کرونا می‌دادند.

تنها استثنا در این زمینه، کودکان زیر ۲ سال بودند که نیازی به انجام تست کرونا قبل از پرواز نداشتند. این الزام از سوی CDC در ژانویه ۲۰۲۱ و بحبوحه نگرانی‌ها در مورد گسترش سویه آلفا (که بعدا نسخه‌های دلتا و امیکرون هم ظاهر شدند) اعمال شد.

با حذف این دستورالعمل، آخرین محدودیت در سفرهای هوایی نیز برداشته شد. چندی پیش بسیاری از خطوط هوایی در پی لغو دستور استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی‌توسط یک قاضی فدرال، الزام پوشیدن ماسک را لغو کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.