کد مطلب: ۲۱۸۴۷۰

لغو مصوبه برج-باغ تاثیری بر بازار مسکن ندارد

لغو مصوبه برج-باغ تاثیری بر بازار مسکن ندارد

سخنگوی شورای شهر تهران درباره لغو مصوبه برج-باغ توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: لغو مصوبه برج-باغ تاثیری بر بازار مسکن ندارد.

علی اعطا در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز با کسب اکثریت آرا و بدون مخالفتی مصوبه برج باغ لغو شد،گفت: در یک دهه گذشته به واسطه این مصوبه ساخت و ساز درون باغات انجام شد و موجبات تخریب فضای سبز را فراهم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه امروز مصوبه برج باغ که از سال 82 به تصویب رسیده بود لغو شد، اظهار کرد: البته در شورای شهر گذشته نیز تعدادی از افراد درخصوص لغو مصوبه برج-باغ پیشنهاداتی داشتند اما متاسفانه نتوانستند اکثریت آرا را کسب کنند و این طرح مسکوت ماند؛ اما دراوایل کار شورای شهر پنجم اعضای شورای شهر این لغو را در کمیسیون سلامت بررسی کرده و سرانجام پس از ساعات‌ها کار کارشناسی این مصوبه لغو شد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر مقرر شد شهرداری تهران طی دو ماه یک لایحه جدیدی برای حفاظت و صیانت از باغات تهران به شورای شهر ارائه کند.

وی گفت: البته در طرح لغو مصوبه برج باغ، فرصت یک‌ماهه به شهرداری تهران برای ارائه لایحه‌ای جایگزین داده شده بود که با تصمیم اعضای شورای شهر این فرصت دو ماهه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سیزده سال این مصوبه اجرا شده و حالا مردم باید دو ماه صبر کنند تا لایحه جدیدی در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه بازار مسکن شرایط سکون را می‌گذراند به نظر نمی‌رسد لغو این مصوبه تاثیری بر بازار مسکن داشته باشد.

اعطا همچنین با اعلام نام‌گذاری خیابان نفت در بلوار میرداماد به نام دکتر محمد مصدق گفت: همچنین سالن جلسات طبقه اول شورای شهر به نام دکتر عباس شیبانی نام گذاری خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.