کد مطلب: ۴۲۸۵۱۲

لیستی از عرضه اولیه‌های احتمالی بورس در آینده

لیستی از عرضه اولیه‌های احتمالی بورس در آینده

هرچند از ابتدای آبان تا بهمن ماه امسال سهامداران بورس شاهد هیچ عرضه‌اولیه‌ای نبودند اما بهمن ماه به نظر می‌رسد می‌توانند منتظر شنیدن اخبار پی در پی در این باره باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته عرضه اولیه کلر انجام شد.

در عرضه اولیه کلر رکورد مشارکت سهامداران شکسته شد و بیش از یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۹۴ نفر مشارکت کردند. بدین ترتیب به هر سهامدار حدود ۱۱۷ هزار تومان رسید. یعنی حداکثر ۳۹ سهم در قیمت ۲۹۵۰۰ ریال به هر متقاضی این عرضه اولیه تخصیص یافته است.

آخرین رکورد مشارکت سهامداران در عرضه اولیه ، مربوط به سهم فروی بود که یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۸۳۵ نفر، خریدار عرضه اولیه این سهم بودند.

اما اخبار عرضه اولیه در بورس همچنان ادامه دارد. امروز هم مدیر عامل شستا در این باره لیستی از شرکت‌هایی که قرار است در بورس عرضه شوند را اعلام کرده است.

محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در گفتگو با دنیای اقتصاد به روند شفاف‌سازی صورت گرفته در این شرکت سرمایه‌گذاری پرداخت و افزود: با اقدامات انجام شده در مجموعه شستا توانستیم بازدهی مثبتی را شاهد باشیم که به ویژه این روند با وصول مطالبات معوق و نیز تسویه بدهی‌ها سرعت گرفته است. این اقدامات باعث ارزش افزوده و بازدهی این شرکت‌ها شده و مجموع شرکت‌های این هلدینگ‌ها توانسته‌اند با بهینه‌سازی پرتفوها و برخی ادغام‌ها، عملکرد چابک‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به شفاف‌سازی صورت گرفته در شستا خاطرنشان کرد: ارائه صورت‌های مالی به موقع ازمزایای ورود به بازار سرمایه است و در همین راستا صبا تامین، پیشبرد فرآیند پذیرش شستا را در دستور کاردارد تا عرضه این شرکت سرمایه‌گذاری متفاوت با پرتفوی ارزشمند بتواند با بهترین شرایط در بازاری که نقدینگی بالایی دارد و در انتظار یک عرضه قابل توجه است، صورت گیرد.

رضوانی فر به لیست در صف انتظار عرضه شستا اشاره و تاکید کرد: علاوه بر عرضه شستا، شرکت‌های‌هامون شمال، صبا تامین، محصولات‌کاغذی لطیف، سرمایه‌گذاری صنایع عمومی، شیمی بافت، زغال‌سنگ پروده طبس، صنایع چوب کاسپین و ملاردشیر در صف انتظاربرای عرضه و پذیرش در بازار سرمایه هستند.

وی به پیگیری‌های انجام شده از سوی صباتامین برای عرضه سهام پرداخت و افزود: پیگیری پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه شستا شامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، تولیدژلاتین کپسول‌ایران، پخش‌هجرت، توزیع داروپخش، دارویی ره‌آورد تامین و کلر پارس با ارزش بازاری بالغ بر ۱۳‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومان در این هلدینگ انجام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    38 سهم به زور رسید !

  • ناشناس

    مگه تعداد سهام قابل عرضه و تعداد کد ملی ثبت شده در بورس بررسی نمیشه
    چطور ابتدا اعلام میشه به هر متقاضی 80سهم تعلق میگیره ول دست آخر 38سهم میدن؟؟؟؟!!!!

    • رضا

      چون تقاضا بالا تر از پیش بینی بوده

  • آتوسا

    عرضه اولیه کلر برای کوتا مدت خوبه؟آیا بعد یک ماه به راحتی به فروش میرسد

    • رضا

      هر وقت دوست داشتی میشه بفروشیش و خریدار هم داره و هم کوتاه مدت و بلند مدت سود ده هست

  • ناشناس

    سلام میشه اطلاعات بیشتری در مورد خرید بورس بفرمایید
    برای مبتدی ها؟