کد مطلب: ۴۱۱۹۶۳

ماجرای زمین‌خواری در شهرک غرب چه بود؟

ماجرای زمین‌خواری در شهرک غرب چه بود؟

معاون مدیر کل حقوقی شهرداری تهران گفت: زمین‌خواران قصد داشتند برای تعدادی پارک، زمین و خیابان در منطقه ۲ شهرداری تهران سند تهیه کنند و بر اساس همین طرح دعوا میلیارد‌ها تومان پول از شهرداری بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،علی اسدی، معاون مدیر کل حقوقی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری در منطقه ۲ تهران که از سوی وزارت اطلاعات کشف و و زمین خواران در اجرای نقشه خود ناکام ماندند، گفت: زمین‌خواران قصد داشتند برای تعدادی پارک، زمین و خیابان در منطقه ۲ شهرداری تهران سند تهیه کنند و بر اساس سند تهیه شده بر علیه شهرداری تهران به مراجع قضایی طرح دعوا کنند و بر اساس همین طرح دعوا میلیارد‌ها تومان پول از شهرداری بگیرند.

وی افزود: زمانی که محیطی اداری و مسکونی شد، امورات آن از دست شهرداری خارج می‌شود و شهرداری تنها بر روی قسمت‌هایی مانند خیابان و فضای سبز که مربوط به شهرداری تهران است، نظارت و دخالت دارد.

اسدی با اشاره به نقشه زمین‌خواران برای دریافت میلیارد‌ها تومان پول از شهرداری تهران به واسطه تهیه اسناد جعلی برای هکتارها زمین منطقه ۲ تهران، گفت: زمین‌خواران قصد داشتند با ارائه اسناد جعلی ادعا کنند این زمین و سند برای آن‌هاست که شهرداری آمده و بر روی آن ساخت و ساز کرده است و بر اساس ساخت و ساز شهرداری بر روی ملک، شهرداری باید هزینه زمین ما را بپردازد.

وی با اشاره به ابتر ماندن نقشه زمین‌خواران تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام‌های به موقع وزارت اطلاعات نقشه زمین‌خواران برای تصرف زمین و اقامه دعوا علیه شهرداری جهت اخذ میلیارد‌ها تومان پول خنثی شد.

معاون مدیر کل حقوقی شهرداری تهران ادامه داد: اگر ملکی ملی باشد به دلیل آنکه ملک در اختیار دولت است، نیاز به تملک از سوی شهرداری تهران نیست و قانون نیز به صراحت بیان کرده اگر شهرداری می‌خواهد ملکی را خیابان، فضای سبز و … کند در ابتدا باید از املاک دولتی و اگر املاک دولتی در آن منطقه وجود نداشت از املاک مردمی استفاده کند.

اسدی با تأکید بر اینکه پرونده هنوز در جریان است، گفت: متولی پرونده وزارت اطلاعات و وزارت راه و شهرسازی هستند که باید به پرونده ورود کنند.

اراضی مذکور به مساحت تقریبی ۸۵ هزار مترمربع که در منطقه شهرک غرب تهران واقع شده و قسمتی از بوستان ایران زمین و بزرگراه شهید همت را در بر می‌گیرد دارای ارزش تقریبی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.