کد مطلب: ۵۲۶۲۷۴

همه مردم موظف به ثبت اطلاعات ملکی از ۱۹ فروردین هستند

معافیت خانه‌های خالی شهرهای کوچک و روستاها از مالیات

معافیت خانه‌های خالی شهرهای کوچک و روستاها از مالیات

از روز ۱۹ فروردین ماه تمامی مالکان باید اطلاعات مربوط به املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند البته خانه های واقع در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها مشمول مالیات نخواهد شد اما باید در سامانه ثبت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز ۱۹ فروردین ماه تمامی مالکان باید اطلاعات مربوط به املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند که وضعیت سکونت آنها از نظر خالی یا دارای سکنه بودن برای اعمال مالیات مشخص شود؛ البته خانه های واقع در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها مشمول مالیات نخواهد شد اما باید در سامانه ثبت شود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی مردم باید از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ نسبت به ثبت املاک تحت تملک خود در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند. طبق قانون ۵۴ مکرر که بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم است و در سال گذشته در مجلس تصویب و ابلاغ شده، همه خانوارها اعم از شهری، روستایی، مالک و مستاجر، مکلف هستند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ظرف ۲ ماه که زمان تعیین شده است، ثبت کنند.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی عقل در تصمیمات دخیل نباشه میشه همین. هدف از وضع این مالیات افزایش عرضه مسکن و کنترل قیمت هاست. حالا آقایان چه فرقی بین شهرهای بزرگ و کوچک یافته اند خدا میداند!

  • ناشناس

    واقعا فرق بسیار است ما بین روستا و شهرهای کوچک یک متر منزل در بالا شهر تهران قیمت یک منزل روستائی دارد چرا بعضی از دوستان یابزرگواران می گن بایستی فرق ما بین روستا و شهرهای بزرگ نباشه اگر فرقی نگذاشته بودند این نا عدالتی بود اون مسئولینی که فرق گذاشتند واقعا کارشناسند و ما روستائیان و مردم شهرهای کوچک ازشان تشکر داریم ولی کاش در این شرایط کرونایی این ثبت مسکن راه نمی انداختن