کد مطلب: ۱۹۶۶۲۳

مالیات دغدغه اصلی صنف مصنوعات چوب

مالیات دغدغه اصلی صنف مصنوعات چوب

رییس اتحادیه مصنوعات چوب استان اصفهان گفت: مالیات، دغدغه اصلی این اتحادیه است که دامنگیر همه صنف‌ها شده است. کار دولت درخصوص مالیات بر ارزش افزوده جلوی بسیاری از فعالیت‌ها را گرفته است و قوانین منجر به کوچک شدن واحدهای صنفی و یا تعطیلی برخی از آنها شده است.

محمد شادمند در نشست خبری ارتقاء و توسعه صنعت چوب، اظهار کرد: هفت هیئت رییسه و یک بازرس و حدود یک‌هزار و 800 تولید کننده پروانه‌دار در این اتحادیه فعالیت دارند. این اتحادیه با کمک مشاورین و هیئت رییسه و پیشکسوتان تدابیری برای حمایت از این تولیدکنندگان اندیشیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: اجرای همایش کسب‌وکار برای ارتقا صنعت چوب در تاریخ 9 بهمن، بازدید از مراکز تولیدی و ایجاد کمیسیون پنج گانه بر حسب قانون از فعالیت‌های این صنف و همچنین فعالیت در پایگاه‌های بسیج، فرستادن تعدادی کانکس و وسایل برای زلزله‌زدگان غرب کشور و تقبل کل کارهای چوبی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) که حدود شش درصد آن انجام گرفته است، از جمله فعالیت‌های خیرخواهانه این صنف است.

رییس اتحادیه مصنوعات چوب گفت: مالیات، دغدغه اصلی این اتحادیه بوده که دامنگیر همه اصناف شده است. کار دولت در خصوص مالیات بر ارزش افزوده جلوی بسیاری از فعالیت ها را گرفته و قوانین منجر به کوچک شدن واحدهای صنفی و یا تعطیلی برخی از آنها شده است.

رکورد صدور پروانه کسب در سال جاری

شادمند افزود: در سال گذشته با صدور 300 پروانه، رکورد زده ایم این در حالی است که 113 پروانه نیز ابطال شده است. البته پروانه‌های ابطال شده تنها برای افرادی است که مراجعه کرده اند و بسیاری نیز بدون اطلاع دادن واحد خود را بسته‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی واحدها صنفی توان پرداخت مالیات را نداشته باشند منجر به تعطیلی این واحدها می‌شود، ادامه داد: هزینه‌های جاری به اندازه مالیات بر این صنعت تاثیر نمی‌گذارند. در بحث مالیات هر واحد تولیدی سلیقه‌ای عمل شده است و گوش اداره مالیات بدهکار اصناف نیست.

رییس اتحادیه مصنوعات چوب درخصوص بخشش جریمه‌های اصناف اظهار کرد: اگر واحدها مالیات‌های قطع شده خود را یکجا پرداخت کنند، بخشش جریمه شامل آنها می‌شود درحالی‌که توان پرداخت یکجا مالیات را ندارند.

شادمند درخصوص برگزاری همایش کسب‌وکار در تاریخ 9 بهمن افزود: این همایش در خصوص کسب‌وکار و برای ارتقا اصناف است که در محل اتاق بازرگانی اصفهان انجام خواهد شد و به دنبال تکرار این‌گونه همایش ها هستیم زیرا این موضوع موجب افزایش اطلاعات مردم و محصولات جدید عرضه شده می‌شود.

وی با اشاره به سهل تر شدن مراحل دریافت پروانه گفت: برای دریافت پروانه بر حسب قانون صنفی 800 هزار تومان ورودی دریافت می‌شود و اگر کسی مشکل قانونی نداشته باشد در حدود 15 تا 30 روز برای او پروانه صادر می‌شود.

شادمند افزود: تنها چیزی که ممکن است برای صدور پروانه مشکل تراشی کند مالیات است. همچنین یکی از اهداف این اتحادیه اعمال قانون برای واحدهای بدون جواز کسب است.

اصفهان شهری سرآمد در صنعت چوب محسوب می‌شود

رییس اتحادیه مصنوعات چوب استان اصفهان گفت: کسب‌وکار در صنعت چوب بسیار گسترده است و اکثر پروژه‌های صنعت چوب تهران در اصفهان تولید می‌شود و می‌توان گفت اصفهان شهری سرآمد در صنعت چوب به حساب می‌آید.

شادمند افزود: طی سالیان گذشته اجناس خارجی در این صنعت استفاده می‌شد، این درحالی‌که توان صنعت برای تولید موجود بود، اما بازار ظرفیت نداشت. برای تولید ملی کاری انجام نشده است. امروز نیز 50 درصد مواد اولیه ام-دی-اف وارداتی است.

وی گفت: البته ماشین آلات کنونی در کشور به روزتر و بهتر شده‌اند و حتی از ماشین‌آلات ترک وضعیت بهتری دارند. امروز اکثر سهم بازار در اختیار تولیدات داخلی است.

شادمند تصریح کرد: در حال حاضر این صنعت با رشد 15 درصدی قیمت مواجه بوده چراکه ارتباط مستقیم با ارز و پتروشیمی وجود دارد. صنعت چوب نیز در اوضاع اقتصادی کشور افزایش قیمت داشته است

رییس اتحادیه مصنوعات چوب استان اصفهان اظهار کرد: اعضای این صنف باید کارت شناسایی داشته باشند و ورود به منازل با کارت شناسایی انجام شود و به دنبال آن هستیم تا جلوی کار افرادی که مجوز ندارند گرفته شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.