کد مطلب: ۲۷۶۴۶۰

مانعی بزرگ برای افزایش قیمت جهانی طلا

مانعی بزرگ برای افزایش قیمت جهانی طلا

تازه‌ترین تحلیل اینوستینگ نشان می‌دهد که دلار قوی همچنان یک مانع بزرگ برای افزایش قیمت جهانی طلا و سایر فلزات به شمار می‌رود.

در شرایطی که جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است طی روزهای آینده در کنگره و سنا سخنرانی کند و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اظهارات مهم وی درباره اوضاع اقتصادی آمریکا و سیاست‌های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو هستند، به نظر می‌رسد تقویت ارزش دلار همچنان مانع مهمی برای هرگونه افزایش قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش پاول احتمالا در این نشست‌ها با سئوالات متعددی درباره اوضاع اقتصادی آمریکا از جمله تاثیر سیاست‌های تجاری دولت ترامپ روبرو خواهد شد.

بازارهای بین المللی منتظر نتایج نشست ترامپ و پوتین در شهر هلسینکی خواهد بود. این در شرایطی است که تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا به شدت بالا گرفته است.

آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله خرده فروشی، فروش مسکن و تولیدات صنعتی نیز طی هفته جاری اعلام خواهد شد.

قیمت طلا طی هفته گذشته با کاهش یک درصدی روبرو شده است. این چهارمین بار در 5 هفته اخیر است که قیمت طلا با کاهش روبرو می‌شود. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در این مدت با رشد 0.71 درصدی همراه بوده است.

تقویت ارزش دلار معمولا یک مانع جدی برای افزایش قیمت طلا به شمار می‌رود. پیش بینی می‌شود با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش تورم، فدرال رزرو طی ماه‌های آینده نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

عامل مهم دیگری که می‌تواند بر قیمت جهانی فلزات گرانبها در روزهای آینده تاثیرگذار باشد، تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین است.

روز سه شنبه قرار است نیوزلند آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده را اعلام کند. بانک مرکزی استرالیا متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر خواهد کرد. تازه‌ترین آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری انگلیس نیز منتشر می‌شود. آمارهای تولیدات صنعتی آمریکا و کانادا اعلام خواهد شد.

روز چهارشنبه نیز انگلیس آمارهای تورم را منتشر می‌کند. منطقه یورو نیز آمارهای بازنگری شده نرخ تورم را اعلام خواهد کرد.

روز پنجشنبه آمارهای اشتغال استرالیا اعلام می‌شود. انگلیس تازه‌ترین آمارهای خرده فروشی را منتشر می‌کند.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.