کد مطلب: ۶۰۵۷۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومان شد؟

وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومان شد؟

اولین گمانه‌زنی‌ها از بودجه سال ۱۴۰۱ می‌گوید مبلغ وام ازدواج حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فردا لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود. گمانه‌زنی‌ها درباره لایحه بودجه سال آینده آغاز شده است. یکی از این گمانه‌ها درباره مبلغ وام ازدواج است.

آنگونه که تابناک به نقل از یک کارشناس بودجه خبر داده در پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبلغ وام ازدواج به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

مهدی عبدالعلی‌پور، کارشناس بودجه به این رسانه گفته مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، معادل ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوج‌های جوان ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سال گذشته مبلغ وام ازدواج بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بود. مبلغ وام ازدواج برای دختران و پسران زیر ۲۳ و ۲۵ سال ۱۰۰ میلیون تومان بود و برای افراد بالاتر از این سن، مبلغ وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان بود.

اما گویا قرار است وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند. مبلغ این وام، برای افراد جوانتر ۱۵۰ میلیون تومان و برای افراد دیگر ۱۰۰ میلیون تومان است.

البته این کارشناس بودجه اعلام کرده که دولت موافق افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ نبوده و با اصرار مجلس چنین تصمیمی گرفته است.

مجلس ماه گذشته قانونی با عنوان قانون جوانی جمعیت را تصویب کرد که بر اساس آن امکانات و تسهیلات خاصی برای ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شده بود.
احتمالا در قالب این قانون، مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من نمیدونم این وام کجای ی جون میگیره چیکارش کنیم با هفتاد میلیون خدایش این کسی که این طرح ها رو میده فکر عاقبت خودشم میکنه اون دنیا مجردی بهتره میمونیم تا خدا سوال کنه ازمون براش توضیح میدم پول ب ریال در اوردن ب دلار خرج کردن

  • از خرابه شام

    10 میلیارد تومان!! هم بکنید بی فایده است چون کار از کار گذشته، نوشدارو بعد مرگ!

  • ناشناس

    درود برشما جوانهاییکه وام ۳۰ تومنی دادین چی الان مشکل دارن چی و نمیتونن همسرشون و بیارن

  • علی

    خواهشن سن رو حذف کنید با برابری وام بگیریم ما ک به سی نزدیکیم هم دوس داریم زندگی تشکیل بدیم فرزند دار بشیم شرایط وام اسون کنید

  • ناشناس

    بابا تورو بخدا خواهشن کاری کنید اخه ضامن چرا انقد یدونرو نمیتونن پیدا کنن اونوقت دوتا میخواین ??

    • بنین

      با این اوضاع گرانی و درآمدکم واجاره خانه ی بالا دولت باید زوجین را حمایت کندومبلغ وام را بیشتر نموده و برای ضمامن سخت نگیرندو مبلغی از وام را به عنوان هدیه پس نگیرند، دلم بحال زوجین میسوزد، بهترین روزهای زندگیشان دغدغه پرداخت قسط وام دارن، ?

  • ناشناس

    مشکل جای دیگه است… فقط دارین جوونا رو بدهکارتر میکنید

  • ناشناس

    سلام وام ازدواج باید افزایش بیابد چون اکثرن جوانها خانه وشغل مناسبی ندارن تا بتوانم حداقل زندگیشون فراهم کنند و هم و اجاره ی خانه ها سر ب فلک کشیده واقعن بااین پولها توی این مملکت خیلی سخته اگر میشد برای وام ازدواج سند خونه مگرفتن خیلی راحت بود چون واقعن پیدا کردن ضامن خیلی دشوار شده است اگر کسیم ضامن داشته باشه باید نصف پولو ب ضامن بده پس
    نتیجه مگیرم ک بیشتر جوانهای ک ازدواج نمکنن بخاطر اینه چون پولی برایشان باقی نمی‌ماند

  • ناشناس

    اگ سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده باشیم ولی ۱۴۰۱ ثبت نام کنیم برای وام بازم ۱۵۰ تومن میدن یا همون ۱۰۰ تومنه؟میشه بگین واجبه

    • Maryam

      منم میخام همین رو بفهمم فهمیدی به منم بگو مرسی

  • رضا

    مشکل تصمیم گیرنده ها اینجاست که نمی دانند آن کسی که سنش به بالای سی سال رسیده مشکل بیشتری دارد اما از سوی دولت کمتر حمایت میشود به خداوندی خدا من به عنوان یک جوان سی و چند ساله حسرت پوشیدن کت و شلوار دامادی به دلم مانده اما اگر حداقل پول یک رهن خانه را داشتم تاکنون ازدواج میکردم ! یعنی آن کسانیکه در خصوص این قانون تصمیم می گیرند نمی توانند این را درک کنند که افرادی که سنشان بالا رفته نیاز به تشویق بیشتری دارد؟! اگر من شرایط ازدواج را داشته باشم اجازه میدهم که سنم نسبت به فرزندانم این همه اختلاف پیدا کند؟

  • ناشناس

    این چه مدلشه اخه ؟
    یعنی بدبخت از این دهه شصتی ها نداریم .چه معنی میده وام برا سن بالاها کمتر باشه اون بدبخت ها پول نداشتن که ازدواج نکردن وگرنه مرض نداشتن که مجرد بمونن
    وام برای تمام سنین باید یکسان باشه