کد مطلب: ۶۰۲۵۹۴

مسکن ملی چند متری است؟

مسکن ملی چند متری است؟

مدیرعامل عمران گفت: درخصوص متراژ مسکن‌های حمایتی متناسب با سلایق، متنوع عمل می‌کنیم و برای کاهش هزینه متقاضیان، آپارتمان‌های ۶۰ متری را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن قرار است حدود ۶۱۵ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود. بر این اساس زمین احداث این تعداد واحد تامین شده و شرکت عمران شهرهای جدید آماده آغاز عملیات اجرایی این واحدها است.

برنامه تامین زمین ساخت مسکن در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) در ۳۲ شهر و ۳ شهرک جدید واقع در ۱۳ استان کشور شامل استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی و هرمزگان تهیه شده است. شهرهای جدید ظرفیت ساخت ۶۱۵ هزار و ۶۲۲ واحد مسکونی را در استانهای مذکور فراهم کرده است.

پیشنهاد پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی به هر واحد

حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره میزان آورده متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: خوشبختانه وام بانکی رقم قابل توجهی از هزینه ساخت را پوشش می‌دهد. وزارت راه و شهرسازی این اختیار را دارد که بر اساس تشخیص در مناطق مختلف، سقف وام را به طور شناور تعیین کند. پیشنهاد ما این است که شهرهای جدید از الگوی کلانشهر تهران تبعیت کنند و وامهای ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی به هر واحد اختصاص یابد.

بیشترین کمک به دهکهای اول تا سوم می‌شود

طاهرخانی با بیان اینکه زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی ۲۰ ساله است تاکید کرد: طولانی بودن زمان بازپرداخت وام امکان خوبی را به متقاضیان می‌دهد تا اقساط پایینی را پرداخت کنند. همچنین دولت تلاش می‌کند درخصوص نرخ سود بانکی و عوارض پروانه ساختمانی حداکثر کمک را به دهکهای اول تا سوم داشته باشد. مبلغ آورده این دهکها نیز پایین خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر راهکارها برای کمک به متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن را تنوع واحدها از نظر متراژ دانست و گفت: با تجربه‌ای که از پروژه‌های قبلی همچون مسکن مهر داریم سعی می‌کنیم حتی‌المقدور از تکرار آن تجربه که عمده واحدها از مساحت مشخصی برخوردار بود پرهیز کنیم. به همین دلیل در هر بلوک انواع متراژها را خواهیم داشت تا متناسب با سلیقه و توان متقاضیان، پاسخگوی نیاز آنها باشیم. بنابراین احتمالا متراژ واحدها را بین ۶۰ تا ۸۰ متر و بالاتر در نظر می‌گیریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران

    اصلا و به هیچ عنوان و در این شرایط اقتصادی تولید ۱ میلیون مسکن در سال شدنی نیست آقایون پول مردمو تحت ساخت مسکن کش نرید به خدا قسم مثل آورا بر سرتان خراب خواهد شد و همه را در گرداب فرو خواهد برد

    • ناشناس

      بعد از یکسال ببین شدنیه یا نه.
      دیگه روحانی رییس جمهور نیست، که با نداریم و نمیشه کشور را اداره کنند. خدا را شکر یه انقلابی الان رییس جمهور است

    • ناشناس

      ماکه ثبت نام میکنیم انشالله ماهم صاحب خونه بشیم بچه هامون گناه دارن تو این مستاجری ودربه دری

    • ناشناس

      یکسال هم تمام شد اما مسکنی ساخته نشد … اجاره هم دوبرار شده …

  • ناشناس

    شصد متر خونه نیست مردمه مسخره مبکنن براز چهر نفر کمه حالا درست کنید تا مردم باور کنن

    • ناشناس

      اولا شصد نه درستش شصته
      دوما بعضی جاها الان دارند تو ۳۰ متر جا زندگی می کنند. بعدشم گفتند که بزرگترم میسازیم

  • ناشناس

    چند مرحله پول باید واریز گردد .گلبهار دوسال در حال تشکیل پرونده است بعد دوسال رفتیم میگن مدیر عامل همراهان خلاف کردند در حال رسیدگی است با چه اعتمادی پول واریز کنیم

    • ناشناس

      اینا رو ریسی دستور داده فکر نکنم چیزی بشه

  • ناشناس

    اخه اینطوری که حساب میکنین از بنگاه بخریم باصرفه تر واحد ۶۰متری بدرد خانواده نمیخوره بدرد مجرد میخوره

    • ناشناس

      هم به درد خانواده نمیخوره شصت متر هم اپارتما ن های هست ارزونتر از اینا درمیان

  • ناشناس

    سلام تو رو خدا انرژی منفی ندین انشاء الله هممون خونه دار بشیم

  • فرشته

    دوستان من هیچی از این حریان نمیدونم حالا کلی بگید ثبت نام کنم یا ن؟چقدر اب میخوره؟

  • ناشناس

    سلام یکی تعداد خانوارش زیاد چطور تو ۶۰ متر میتون زندگی کن خدایی خودتون ۶۰ مترزندگی کردبن

    • مریم

      درست مطلب و بخونید و الکی هم به خودتون انرژی منفی ندین نوشتن بین 60تا ۸۰ متر حتی بالا تر انشاالله درست بشه بهتر از مستجری نیست خدا تا اینجا کمک کرد باقیش هم خدا بزرگه

  • یاس

    سلام همدان کدوم منطقه ها می‌سازند؟و ایا امکانش هست ک خودمون مثلا انتخاب کنیم ک چند متری میخوایم؟و ۴۵۰ ملیون وامی ک گفتین راسته؟کی شروع ب ساخت میشه؟

  • یاس

    سلام همدان کدوم منطقه ها می‌سازند؟و امکانش هست ک خودمون مثلا انتخاب کنیم ک چند متری می‌خوایم؟و ۴۵۰ میلیون وامی ک گفتین راسته؟کی شروع ب ساخت میشه؟

  • ناشناس

    سلام ببخشید کسی میدونه ب خونواده یک فرزند چند متر چونه میدن

    • فاطمه اکبری

      ما که تو شهرستان هستیم اقامونم یه مدت با یکی از این مهندساشون بود گفت بنویسید طرح خوبیه دو طبقه هستن هر طبقه ای دو واحد وهر واحدی تقریبن ۹۰ تا ۹۵ متر دو خواب .انشاالله که خوب باشن خوبم نباشن باز خونه گرون میشه ارزون نمیشه میفروشی البته بعدن