کد مطلب: ۳۵۲۱۶۴

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

بانکی‌ها؛ متهم اصلی افت شاخص بورس

بانکی‌ها؛ متهم اصلی افت شاخص بورس

شاخص کل بورس، در آخرین روز معاملاتی هفته جاری در نهایت با افت 662 واحدی به کار خود پایان داد. بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، رمپنا، وتجارت بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

شاخص کل بورس ، در آخرین روز معاملاتی هفته جاری در نهایت با افت 662 واحدی به کار خود پایان داد و در سطح ۱۵۷ هزار و 311 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 24 بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 158 هزار معامله به ارزش 406 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 600 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز همانند روز گذشته، گروه‌های بانکی و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 4.2 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

669548

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس محصولات کاغذی، سایر معادن و انبوه‌سازی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی و گروه فنی مهندسی بودند.

5956

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای کگل، شپدیس و شخارک و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، رمپنا، وتجارت بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل شش میلیارد تومان متعلق به نماد وتوکا و بیشترین عرضه نیز با ۳٫۱ میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

99654

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 1.2 یک واحدی در سطح 1935 واحد قرار گرفت که نماد میدکو و ذوب بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای دماوند و کگهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

در عرضه اولیه امروز نماد کشت و دامداری فکا (زفکا) مورد معامله قرار گرفت که به هر کد 174 سهم در سقف قیمتی (8300 ریال) تعلق گرفت که معادل 144 هزار تومان است. در این عرضه بیش از 345 هزار کد مشارکت داشت.

در گروه فولادی با توجه به رشد جهانی قیمت محصولات فولادی و همچنین تاثیرپذیری از رشد قیمت ارز، قیمت فولاد در بازار داخلی نیز افزایش یافت و مورد استقبال سهامداران قرار گرفت.

در گروه انبوه‌سازی افزایش تقاضا شکل گرفت و اکثر نمادهای این گروه در دامنه قیمتی مثبت معامله شدند.

در گروه قندی نیز با وجود افت شاخص کل، اکثر نمادها در رنج مثبت معاملات شده‌اند.

در گروه زراعت نیز بازار شاهد معاملاتی متعادل بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.