خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۶۹۵۳

مجمع تشخیص برای تعیین تکلیف سپنتا نیکنام تا کی فرصت دارد؟

مجمع تشخیص برای تعیین تکلیف سپنتا نیکنام تا کی فرصت دارد؟

طرح مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر که 24 دی‌ماه با اصرار نمایندگان مجلس بعد از دوبار رفت و برگشت به شورای نگهبان، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود، هنوز در نوبت بررسی این مجمع قرار نگرفته است.

طرح مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر به‌دلیل لغو عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، کلید خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز در صفحه توئیتری منتسب به سپنتا نیکنام آمده بود: «من و هم‌کیشانم مانند دیگر ایرانیان حق مشارکت برای توسعه میهن‌مان را داریم. حقی که از آرای مردم که بهترین عیارمصلحت است، برآمده، امیدوارم مجمع محترم تشخیص مصلحت تا مهلت شش ماهه به سرنیامده، بر رای مردم شریف یزد صحه بگذارد. ممکن است تعلل دربررسی این پرونده، نوشدارو پس از مرگ سهراب شود.»

تبصره الحاقی ماده 8 قانون شوراها چه می‌گوید؟

اشاره این توئیت، به تبصره الحاقی ماده 8 قانون شوراهاست که تصریح کرده است: «هرگاه عضوی به هر دلیلی تا دوماه در جلسه شورا شرکت نکند، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بینجامد از عضو علی‌البدل به‌عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‌آید.»

اعتمادآنلاین درباره این تبصره نوشت: بر اساس این تبصره با پایان اسفند، عضو علی‌البدل جایگزین سپنتا نیکنام می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد براساس ظاهر این تبصره مهلت شش ماهه تعیین تکلیف بعد از دو ماه حضور نیافتن عضو، آغاز می‌شود که اگر این برداشت صحیح باشد به این ترتیب در فروردین‌ماه نیز فرصت رسیدگی به این موضوع در مجمع وجود دارد.

به نوشته این پایگاه «برخی چهره‌های حقوقی معتقدند که این تبصره شامل حال نیکنام نمی‌شود اما تفاسیر متعدد دراین‌باره وجود دارد و به دلیل این که تفسیر اصلی و نهایی اتخاذ نشده است، این نگرانی وجود دارد که این تبصره شامل حال عضو زرتشتی شورای شهر یزد شود.»

مصباحی مقدم: اتفاق تازه‌ای نیفتاده است

پایگاه اعتماد آنلاین دیروز با دو عضو مجمع نیز گفت‌وگو کرد.

بنا بر این گزارش غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تاکید کرد که «درباره طرح اختلافی مجلس و شورای نگهبان، اتفاق تازه‌ای نیفتاده که بخواهم درباره آن صحبت کنم.»

همچنین مجید انصاری دیگر عضو مجمع تشخیص هم در تماس تلفنی اعتمادآنلاین تاکید کرد: «در این باره صحبتی ندارم که مطرح کنم.»

گفتنی است؛ مراسم تحلیف پنجمین دوره‌ شورای شهر یزد چهارشنبه یکم شهریورماه امسال با حضور سپنتا نیکنام برگزار شد.

منبع: خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.