خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۹۷۹۷

فرمول محاسبه قیمت بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی

فرمول محاسبه قیمت بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی

در این مقاله می‌خواهیم شما را با نحوه‌ی بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی آشنا کنیم تا با در نظر گرفتن مزایایی که دارند بدانید قیمت آنها نیز به چه شکل محاسبه می‌شود.

جعبه‌های کارتنی و مقوایی با وجود انبوهی از طرفدارانی که دارند بیشترین مصارف را در صنعت بسته‌بندی به خود اختصاص داده‌اند که تولید کنندگان بسیاری این‌گونه پک‌ها را برای محصولات داخلی و خارجی خود استفاده کرده و بازخورد آنها را دریافت کرده‌اند.

حال در این مقاله می‌خواهیم شما را با نحوه‌ی بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی آشنا کنیم تا با در نظر گرفتن مزایایی که دارند بدانید قیمت آنها نیز به چه شکل محاسبه می‌شود.

فرمول محاسبه قیمت جعبه کارتنی

بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی را به روش‌های متعددی محاسبه می‌کنند، که ما می‌خواهیم نحوه‌ی یکی از مدل‌های محاسبه‌ی جعبه‌های کارتنی را بیان کنیم.

(طول*عرض*قیمت کارتن موردنظر) + (هزینه چاپ) + (هزینه تولید)

مزایای بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی

هر تولید کننده‌ای در زمینه‌های متفاوتی که فعالیت دارد، خواستار این است که محصولاتش سالم و با همان کیفیت در مرحله تولید به دست مصرف کنندگان برسند، از این‌رو لزوم بسته‌بندی بیش از پیش حس می‌شود. پک‌های کارتنی و مقوایی با توجه به مزیت‌هایی که دارند می‌توانند هرگونه محصول با هر نوع ابعادی را پشتیبانی کنند و سالم به مقصد برسانند.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن های بسته بندی انواع محصولات

هدف اصلی بسته‌بندی حفاظت و نگهداری از محتویات درونی کالاست به گونه‌ای که هر محصولی می بایست درون بسته‌بندی مناسب بدون هیچ‌گونه آسیب و یا خسارتی وارد بازار مقصد گردد. بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی با وزن سبکی که دارند می‌توانند محصولاتی را با وزن‌های متفاوت و ابعاد مختلف درون خود جای دهند که این امر باعث سریع‌تر شدن حمل و نقل می‌شود، در کنار چنین ویژگی‌هایی با امتیاز خوب چاپ می‌توانند انواع و اقسام محصولات خارجی را پوشش داده و زیبایی و جذابیت را به آنها هدیه کنند.

این بسته‌بندی‌ها به دلیل آنکه از جنس کاغذ هستند بهترین گزینه برای بسته‌بندی به حساب می‌آیند زیرا که تجزیه‌پذیری‌شان بالاست و سریع‌تر از هر نوع پک دیگری وارد چرخه بازیافت شده و به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند.

موارد تاثیرگذار در قیمت

از آنجایی که پک‌های کارتنی و مقوایی محدودیتی در چاپ طرح و رنگ ندارند می‌توانند در زمینه صادرات موثر واقع شوند و پاسخگوی نیاز مشتریان خارج از کشور باشند.

چاپ سیلک

این نوعی از چاپ می‌باشد که در آن از شابلون استفاده می‌شود، در اکثر چاپ‌هایی که از طریق زینک یا کلیشه به صورت غیر مستقیم بر روی سطح مقوا و یا کارتن استفاده می‌گردد در چاپ سیلک به صورت مستقیم بر روی بسته‌بندی مورد نظر درج میشود.

چاپ افست

۴ رنگ اصلی آبی، زرد، مشکی و قرمز تشکیل دهنده این نوع چاپ هستند که هر کدام با ترکیب شدن یکدیگر می‌توانند رنگ‌های دیگری را بسته به نیاز مشتری خلق کنند و از طریق زینک بر روی کارتن درج شوند.

چاپ فلکسو

در این نوع چاپ طرح و لوگوی مربوطه به طور مستقیم بر روی کارتن چاپ می‌شود که با توجه به محدودیتی که در طرح و رنگ دارد هزینه‌ی کمتری را نسبت به افست شامل می‌شود، اما در صادرات برای جلب نظر مشتری خوب عمل نکرده و در فروش نیز تاثیر چشمگیری ندارد. و پیشنهاد می‌شود از چاپ افست استفاده گردد.

اگر تولید کننده محصولات صادراتی هستید می‌توانید از بسته‌بندی‌های لمینتی که در ادامه به فرآیند آنها اشاره خواهیم کرد، استفاده کنید.

IMG 20210307 091754

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

لمینت در بسته‌بندی نوعی از چاپ نبوده بلکه یک فرآیند محسوب می‌شود که طرح مورد نظر از قبل طراحی شده با مقوایی که می‌خواهد چاپ بر روی آن درج شود به چاپخانه فرستاده می‌شود، چاپخانه طرح مورد نظر را بر روی مقوا چاپ کرده و اگر به سلفون و خدمات چاپ‌های دیگر احتیاج داشته باشد نیز این مرحله هم اعمال می‌شود که در نهایت یک پوستر با خدمات چاپ مورد نظر به دست می‌آید، این پوستر را می‌توان با شیوه‌های مدرن که به آن فرآیند لمینتی میگویند بر روی کارتن چسباند و پس از برش مورد نظر تبدیل به جعبه بسته‌بندی می‌شود.

لایه‌های کارتن

کارتن‌ها در انواع لایه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که معمول‌ترین آنها ۳ لایه، ۵ لایه بوده و در بعضی از موارد از ۷ لایه استفاده می‌گردد. هرچه لایه‌ها زیادتر باشند استحکام کارتن بالاتر رفته به شرط آنکه از لایه‌های کارتنی مرغوبی استفاده شده باشد و برای محصولاتی با وزن بالا استفاده می‌شود برای مثال، وزن اجسامی که درون کارتن‌های سه لایه قرار می‌گیرند با وزن کالاهای درون یک کارتن ۵ لایه قابل مقایسه نیست و باید به آن توجه کرد. در کنار دو مورد گفته شده برای سفارش کارتن، ابعاد آن (طول، عرض و ارتفاع) حائز اهمیت بوده زیرا مشخص می‌کند که چه مقدار ورق نیاز است و ذکر آنها الزامی می‌باشد.

تاثیر طرح و رنگ در جذابیت

کمتر بسته‌بندی پیدا می‌شود که بتواند از طرح و رنگ‌های متفاوت و متنوع در آن استفاده شده باشد. پک‌های کارتنی و مقوایی با قابلیت چاپ بالایی که دارند توانسته‌اند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ظاهر شوند و تاثیر به‌سزایی در جلب رضایت مشتری و فروش داشته باشند.

امروزه با افزایش تولیدات، تنوع در بسته‌بندی نیز بیشتر شده است که بسته‌بندی‌ای می‌تواند موفق عمل کند که ظاهری جذاب و کیفیتی قابل قبول داشته باشد، از این رو عامل زیبایی بسیار مهم است زیرا می‌تواند در ذهن مشتریان تا مدت‌ها باقی بماند.

این سخن که می‌گویند "از روی ظاهر قضاورت نکن" صحیح است اما در مواردی مانند فروش محصولات که همگی با پک های آنها مورد بررسی و قضاوت قرار میگیرند، ظاهر و زیبایی بسیار مهم می‌شود و به نوعی محصولات وارد یک رقابت تنگاتنگ با یکدیگر می‌شوند و به گونه‌ای هر محصولی که بسته‌بندی آن زیبا و جذاب باشد، فروش خوبی را داشته باشد و در تبلیغ نام تجاری شما موثر عمل می‌کند.

همه موارد گفته شده از جمله فروش بیشتر و جلب نظر مشتری را می‌تواند یک طراح خوب به ارمغان بیاورد. استفاده درست از رنگ‌ها و طرح‌ها در کنار یکدیگر، به‌کارگیری فونت و نوشته‌های مختلف و هم چنین استفاده درست از لوگوهای مناسب همگی برای دیده شدن محصول لازم هستند و می‌توانند تاثیر خوبی را در بازار هدف از خود به جا بگذارند که نتیجه آن فروش بهتر و تثبیت شدن برند شما می‌باشد.

IMG 20210307 091830

تولیدکنندگان باید بدانند که پک یک کالا نباید به گونه‌ای باشد که بهای فروش بالایی داشته باشد بلکه باید طوری طراحی شده و به تولید برسد که از نظر قیمت مناسب بوده و اقشار مختلف جامعه توان خرید آن را داشته باشند. تولیدکنندگان، باید سرمایه‌گذاری در صنعت بسته‌بندی را یک هزینه اضافی تلقی نکنند زیرا این امر در بسته‌بندی بازخوردهای خوبی را شامل حال کالاهای شما خواهد کرد که شاید در وهله ی اول آن را نبینید و در دراز تاثیرات آن را احساس خواهند کرد.

سخن پایانی

با مطالعه مقاله فوق، اطلاعاتی در زمینه پک‌های محصولات و هم چنین نحوه ی محاسبه قیمت آنها کسب کرده‌اید. در همین راستا صنایع کارتن سازی آوین پک با در بر داشتن تیمی متخصص در طراحی، فروش و تولید می‌تواند شما تولید کننده عزیز را در زمینه‌ی سفارش بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی به ویژه جعبه‌های لمینتی راهنمایی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.