کد مطلب: ۵۶۴۶۴۵

محافظت از طلا در برابر سرقت

محافظت از طلا در برابر سرقت

در این مقاله روش‌های متفاوت محافظت از طلا در برابر سرقت و دزدی را بیان شده است که می‌توانید با خیالی آسوده با کمک این راهکار‌ها از منزل خارج شوید و یا حتی به سفر بروید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروزه افراد محافظت از طلا در برابر سرقت و مخفی نگه داشتن آن دور از چشم سارقان است. با پیشرفت تکنولوژی نیز سارقان هم به دنبال روش‌های جدیدتر برای دزدیدن طلا و جواهرات افراد هستند. از آنجایی که جواهرات یک نوع سرمایه‌گذاری برای افراد محسوب می‌شود، حفاظت از طلا در برابر سرقت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پس بهتر است با کمک روش‌هایی برای نگهداری از آن‌ها ابتدا فضای امنی برای جواهرات خود ایجاد کنید و آن‌ها را از خطر دستبرد سارقان حفظ کنید.

در این مقاله روش‌های متفاوت محافظت از طلا در برابر سرقت و دزدی را بیان کرده‌ایم که می‌توانید با خیالی آسوده با کمک این راهکار‌ها از منزل خارج شوید و یا حتی به سفر بروید.

استفاده از صندوق امانات بانک‌ها

در صورتی که طلا‌های زیادی در منزل خود دارید می‌توانید برخی از آن‌ها را در صندوق ‌امانات بانک‌ها نگهداری کنید. اجاره صندوق‌ها در بانک‌ها کاملا اختصاصی و ایمن هستند، به گونه‌ای که تنها اجاره‌کننده می‌تواند از آن استفاده کند. بانک به هر شخص اجاره‌کننده این صندوق‌ها یک کلید مخصوص می‌دهد و در صورت گم شدن آن، خسارت از صاحب صندوق گرفته می‌شود.

البته بسیاری از افراد به این دلیل که گمان می‌کنند با نگهداری ارز‌ها و طلا‌های خود در صندوق‌امانات بانک‌ها، ریز اموال آن‌ها به دست دولت می‌افتد و یا اینکه حتی در زمان ورشکست شدن بانک ممکن است طلا و جواهرات آن‌ها دیگر بازنگردد.

این روش کمی هزینه‌بر است، به این دلیل که برای استفاده از آن‌ها باید مبلغی را به عنوان ودیعه و سالیانه هم مبلغی را برای نگهداری از طلا‌ها به بانک پرداخت کنید.

گاوصندوق‌های ایمن برای محافظت از طلا در برابر سرقت

نگهداری از طلاها و جواهرات در گاوصندوقی ایمن و ضد سرقت را می توان عاقلانه ترین و قابل اعتماد ترین روش نگهداری بر شمرد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از گاوصندوق‌های ضدسرقت و ایمن برای نگهداری طلا و جواهرات، علاوه بر دور ماندن آن از دست سارقان، از بلا‌های طبیعی مانند سیل، زلزله و یا آتش سوزی که از حوادث غیر قابل پیش بینی است، محفوظ بماند.

یکی از راهکار‌ها برای امنیت بیشتر این اموال موجود در گاوصندوق، اتصال صندوق به کف و یا دیوار و پیچ کردن آن به هر محل ثابت دیگری است. به این دلیل که در صورتی که وزن گاو صندوق نسبتا سبک باشد، دیگر قابلیت جابه جایی توسط افراد متفرقه نداشته باشد.

در واقع می‌توان گفت که بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای محافظت از طلا در برابر سرقت استفاده از گاوصندوق است.

2wdfvgb

بهترین روش محافظت از طلا و جواهرات

به این نتیجه رسیدیم که نگهداری طلاو جواهرات در گاوصندوق مطمئن ترین روش می باشد. گاوصندوق ایمن خانگی و صندوق امانات بانکی مکمل یکدیگرند و هیچ یک کار دیگری را انجام نمی‌دهد. اگر می‌خواهید بهترین روش را برای نگهداری از جواهرات و اشیا ارزشمند خود داشته باشید، بهره بردن از گاوصندوق خانگی ضدسرقت در کنار صندوق امانات بانکی ، ایمن‌ترین و عاقلانه‌ترین راه حل است.

شما بایستی مدارک ارزشمند و جواهراتی را که بیش تر مورد استفاده تان قرار می گیرد، در گاوصندوق خانگی ضدسرقت و ایمن خود نگهداری کنید و اشیا با ارزشی که مدت زمان زیادی به آن احتیاج ندارید را به صندوق امانات بانکی بسپارید. در نتیجه حضور گاوصندوق ایمن و ضدسرقت در منزل ضروری است، صندوق امانات بانکی هم امنیت طلا و جواهرات شما را تکمیل می‌کند.

جاسازهای خانگی برای نگهداری از طلا و جواهرات

یکی از روش‌های اشتباه نگهداری از طلا و جواهرات در منزل ساختن یک جاساز برای آن‌ها است. این جاساز‌ها در قسمت‌های مختلفی از وسایل منزل قرار می‌گیرند و گمان می‌شود که هیچ‌کس متوجه آن ها نمی شود اما چنین نیست.

برخی از این مکان‌ها که عموما تصور می‌کنند برای پنهان کردن جواهرات مناسب است به شرح زیر می‌باشد:

استفاده از قوطی رنگ

برخی با قرار دادن طلا و جواهرات خود درون قوطی‌های رنگ و گذاشتن آن‌ها در کنار سایر قوطی‌های رنگ از جواهرات خود نگهداری می‌کنند. اما این روش به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست حتی در صورتی که از چینش خاص و علامت‌گذاری استفاده نکنید.

استفاده از فضای داخلی کشو های عمیق

بعضی دیگر با قرار دادن طلا و جواهرات خود در انتهای کشو و یا کمدهای عمیق، از جواهرات خود نگهداری می‌کنند. این گزینه یکی دیگر از موارد غیر قابل اعتماد می‌باشد حتی در صورتی که صفحه ای مجزا همانند تخته ای چوبی فضای کمد یا کشو را به دو قسمت تبدیل کند.

استفاده از لوله‌های پی‌وی‌سی

برخی در داخل زیرزمین یا انباری، لوله‌های پی‌وی‌سی را داخل یکدیگر نصب و طلاهای خود را در آن پنهان می‌کنند.

فضای خالی بین کابینت‌ها

افرادی از فاصله اندکی که بین کابینت‌ها وجود دارد، برای نگهداری از مدارک مهم و یا طلاهای خود استفاده می‌کنند.

پشت دریچه هوا

پشت دریچه‌ها و محفظه‌های هوای منزل یکی از فضاهایی است که برخی برای نگهداری از طلا و جواهرات خود استفاده می‌کنند.

سقف کاذب

برخی با جاساز کردن طلا و جواهرات خود در سقف کاذب از آن‌ها محافظت می‌کنند.

نقد جاسازهای خانگی برای نگهداری از طلا

در صورتی که شما طلا، جواهرات و مدارک ارزشمند خود را در جاسازهای خانگی نگهداری کنید، احتمال ضررهای مالی و حتی جانی بسیاری گریبان‌گیر شما خواهد شد. در اینجا به برخی از معایب جاسازهای خانگی می‌پردازیم:

  • مطمئن باشید سارقان از شما بهتر به این جاسازها آشنا هستند و حتی اگر جاساز شما بسیار دور از ذهن باشد، سارق در صورت داشتن زمان کافی به راحتی آن را پیدا کند.
  • ممکن است شما مکان اصلی جاساز خود را فراموش کنید و حالا تصور کنید که شما چندین جاساز داشته باشید.
  • احتمال آسیب دیدگی محیط اطراف جاساز شما در صورت وقایع غیر منتظره از جمله: خرابی ناگهانی ساختمان، سیل، زلزله، آتش‌سوزی و ناپدید شدن اشیاء با ارزشتان.
  • ممکن است که در هنگامی که شما در حال بررسی جاساز خود هستید، شخصی شاهد باشد و درنبود شما به سراغ جاساز شما برود.

معایب جاسازهای خانگی بسیارند که ما در اینجا به برخی از آن‌ها پرداخیتم. در نتیجه جاسازهای خانگی برای نگهداری از اشیاء ارزشمندی که برای شما بسیار با اهمیت‌اند به شدت رد می‌شوند.

حمل طلا در زمان سفر و خروج از خانه

حمل طلا همراه خود یکی از اشتباه‌ترین راهکارها برای حفظ بیشتر آن است. حتی اگر آن را در داخل فویل‌های مستحکم نیز قرار دهید باز هم نمی‌تواند از آن در برابر دزدیده شدن و یا گم شدن آن جلوگیری کنید. ایمنی و حفاظت از این جواهرات با کمک گاوصندوق یکی از مهم‌ترین راهکارها برای نگهداری از این اموال در زمان خروج از منزل است. پس بهتر است تا جایی که امکان دارد، طلا و جواهرات خود را از گاوصندوق ضدسرقت و ایمن خانگی و صندوق امانات بانکی خارج نکنید.

لازم به ذکر است، بایستی گاوصندوقی از شرکت معتبر که گارانتی و خدمات پس از فروش برای محصولاتش در نظر گرفته است تهیه کنید. بهترین پیشنهاد، شرکت صندوق نسوز آرکا می‌باشد، که یکی از برترین شرکت های تولیدکننده و خدمات رسانی گاوصندوق در ایران می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما یکبار میخواستیم بریم جایی. عجله ای طلاهامو یکجا قایم کردم که اگر دزدی چیزیم اومد پیدا نکنه. بعد 8ماه هنوز خودم پیدا نکردم طلاهامو. نمیدونم کجا جاساز کردم.
    خبر بدتر اینکه از اون خونه اسباب کشی کردیم.

    • سعید

      درسته بهترین روش نگهداری از طلا گاوصندوقه . اونم نه از این گاوصندوقای ضعیف و غیر ایمن. گاوصندوق نسوز و ضدسرقت. پیرو همین مطلب گاوصندوق آرکا واقعا ایمنی و کیفیت خوبی داره. تقریبا 8ساله من گاوصندوق آرکا دارم و واقعا راضیم.

  • ناشناس

    واقعا باید گاوصندوق ضدسرقت و ایمن بخریم. من یک گاوصندوق از این وانتیا برای پدرم خریدم، بنده خدا همش غر میزد که نمیشه باهاش کار کرد. از آخرم یه شب دزد زد خونه پدرمو کل پولاشو چنتا از عتیقه هایی که خیلی دوستشون داشت برد نامرد

    • جبار

      والله من خودم 2بار از این صندوقای وانتی خریدم. الکی پولمو ریختم تو چاه الانم هیچکس ازم بر نمیداره انداختم تو انبار. بجای 2بار پول دادن به این صندوقای بدردنخور یکبار یک صندوق خوب میخریدم برد میکردم.

  • مرتضی

    آدم عاقل بجای جاساز و مخفی گاه باید گاوصندوق مخفی داشته باشه. الان هر چی آدم موفق و باهوش هست گاوصندوق مخفی داره پشت تابلو کف اتاق و…
    گاوصندوق مخفی م نداشته باشه حداقل یک گاوصندوق خوب داره