کد مطلب: ۴۲۵۳۷۲

اعمال محدودیت‌های ترددی در قطعه یک آزادراه تهران – شمال

اعمال محدودیت‌های ترددی در قطعه یک آزادراه تهران – شمال

خادمی گفت: برای جلوگیری از پس زدن بار ترافیک در زمان‌های پیک سفر محدودیت‌های ساعتی برای تردد خودرو‌ها در قطعه یک آزادراه تهران – شمال اعمال خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی ترافیک کشور و شورای ایمنی کشور مشورت‌هایی برای نحوه تردد در قطعه یک آزادراه تهران - شمال صورت گرفته است، گفت: در این جلسه تمامی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در طول این قطعه به مسافران خدمات رسانی می‌کنند نظرخواهی در مورد نحوه و زمان تردد خودرو‌ها می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه یک آزادراه تهران - شمال به طور قطع در بهمن ماه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و ما پیش از بهره‌برداری چند روز به صورت آزمایشی این آزادراه را باز می‌کنیم تا تعداد محدودی خودرو از این آزادراه تردد کنند.

او افزود: در طول این مدت اگر در این مسیر نقص و یا مشکلاتی وجود داشته باشد به صورت کامل رفع شود و ایمنی آن به صورت صد درصد تأمین شود.

خادمی یادآور شد: در حالت عادی در آزادراه هیچ محدودیتی برای تردد وجود نخواهد داشت، اما در زمان‌های پیک ترافیک محدودیت‌هایی ساعتی برای کاهش بار ترافیک و جلوگیری از پس زدن ترافیک به جاده چالوس اعمال خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هنوز تصمیم‌گیری درباره اعمال ساعت‌های محدودیت‌های ترافیک گرفته نشده، اما به طور قطع پیش از بهره‌برداری کامل در مورد این موضوع و نحوه کار تصمیم‌گیری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ابتدای این آزادراه در اتوبان شهید همت است، گفت: انتهای آن به جاده فعلی شهرستانک می‌رسد که خودرو‌ها از آنجا به جاده چالوس هدایت می‌شوند بنابراین برای جلوگیری از افزایش بار ترافیک محدودیت‌هایی را در این قطعه اعمال خواهیم کرد که در این مسیر مشورت‌هایی هم با راهداری و پلیس راه صورت خواهد گرفت.

خادمی با اشاره به اینکه در تردد آزمایشی تمامی خودرو‌ها می‌توانند تردد داشته باشند و نیازی به ثبت نام ندارد، افزود: در بهره‌برداری آزمایشی ساعت‌های خاصی خودرو‌ها می‌توانند از این مسیر عبور کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال هم گفت: تمامی نرخ‌های پیشنهادی عوارض در کمیته اعلام شده و با توجه به هزینه‌ای که صورت گرفته و سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط پیمانکاران انجام شده نرخ عوارض تعیین خواهد شد و هم‌اکنون این نرخ در کمیته هیئت دولت در حال بررسی است.

او تأکید کرد: برای جلوگیری از افزایش بار ترافیک عوارض در این مسیر به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و هیچگونه توقفی در طول این مسیر برای خودرو‌ها وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.