کد مطلب: ۵۰۵۵۶۱

محدودیت ۶۰ درصدی پروازها ادامه می‌یابد

محدودیت ۶۰ درصدی پروازها ادامه می‌یابد

شرکت‌های هواپیمایی برای لغو شدن محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: حتی اگر این پروتکل تنها در ایران اجرا شود تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن را لغو نکند بر اعمال آن نظارت می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای آبان ماه محدودیت ۶۰ درصدی برای پذیرش مسافر در پروازهای داخلی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد و از همان زمان شرکت‌های هواپیمایی نسبت به اعمال این محدودیت انتقاد داشتند و در چندین مرحله با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی مکاتباتی داشتند اما تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

کار به جایی رسید که مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- اعلام کرد: که برای برداشته شدن این محدودیت که در شرایط کنونی اقتصادی و کرونایی فشار مضاعفی بر ایرلاین‌ها وراد کرده و در هیچ یک از ایرلاین‌ها رعایت نمی‌شود، به رییس جمهور نامه‌ای را ارسال کرده است.

تورج دهقان زنگنه ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری ـ در این‌باره گفت: این نکته که اعمال محدودیت‌های ۶۰ درصدی برای پذیرش مسافر در پروازها در هیچ یک از ایرلاین‌ها اجرایی نشده و از سوی یاتا و ایکائو نیز توصیه نشده، درست است.

وی با اشاره به اینکه اعمال این محدودیت می‌تواند فشار اقتصادی مضاعفی بر ایرلاین‌ها وارد کند، تاکید کرد: تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لغو این محدودیت را اعلام نکنند، اجرای این پروتکل در همه پروازهای داخلی ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در راستای حفظ سلامت مردم تابع متولیان بهداشت و درمان خواهیم بود و همچنان بر اجرای دقیق این پروتکل نظارت خواهیم کرد و اگر در پروازی خلاف آن را مشاهده کنیم مسلما با آن برخورد خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.