کد مطلب: ۱۵۵۰۲۳

مدیرعامل ایران‌خودرو:

یکی از محصولات ایران‌خودرو با ۸۰ هزار کیلومتر گارانتی در راه است

یکی از محصولات ایران‌خودرو با ۸۰ هزار کیلومتر گارانتی در راه است

مدیرعامل ایران‌خودرو در دیدار مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته و همچنین برنامه‌های آینده این گروه صنعتی را تشریح کرد.

هاشم یکه‌زارع در این دیدار گفت: در نتیجه اجرای پروژه‌های کیفی روی محصولات ایران‌خودرو اعتماد و اتکا به کیفیت این خودروها افزایش یافته و پس از افزایش دوره گارانتی خودرو رانا به سه سال و ۶۰ هزار کیلومتر، در چند ماه آینده یکی دیگر از محصولات ایران‌خودرو با چهار سال و ۸۰ هزار کیلومتر گارانتی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهار کرد: در نتیجه اقداماتی که از چهار سال پیش در گروه صنعتی ایران‌خودرو آغاز و اجرا شد، ۲۰ هزار کارگر قطعه‌سازی که بیکار شده بودند،‌ دعوت به کار مجدد شدند و قطعه‌سازان شرایط مناسبی پیدا کردند که این امر منجر به این شد که روند تولید در صنعت خورو سر و شکل مناسبی گیرد.

یکه‌زارع افزود: ‌از سوی دیگر برخلاف روندی که پیش‌تر رایج بود، تمامی خودروهای تولید شده از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا کنون به صورت کامل و بدون کسری قطعه تولید شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به تعریف ۷۲۴ و اجرای بیش از ۵۰۰ پروژه کیفی روی محصولات ایران‌خودرو در سال‌های اخیر، گفت: در نتیجه این پروژه ها، بهبود کیفیت محصولات را شاهد بوده‌ایم. با وجود این اتفاقات، ما برای کیفیت انتها و پایانی متصور نیستیم و هنگامی می‌توانیم بگوییم به همه اهداف دست پیدا کرده‌ایم که مشتریان از کیفیت محصولات ما راضی باشند.

وی با بیان اینکه در بحث خدمات پس از فروش اقدامات فراوانی انجام داده‌ایم، ادامه داد: تا چهار سال پیش در نمایندگی‌های ایران‌خودرو تعداد زیادی خودرو وجود داشت که به دلیل نبود قطعه برای تعمیر متوقف بودند اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد و تعداد خودروهای باقیمانده در نمایندگی‌های سراسر کشور به ۵۰۰ دستگاه هم نمی‌رسد.

وی افزود: مرکز تحقیقات ایران‌خودرو چهار سال پیش به دلیل اتکای شرکت به طرف‌های خارجی، فعالیت چندانی نداشت اما امروز این مرکز کاملا فعال است و پروژه‌های زیاد و مهمی را در دست دارد. اعتقاد داریم که محصولات با کیفیت و متنوع و جدیدی با برند ایران‌خودرو باید تولید شود و در بازارهای داخلی و منطقه‌ای سهم مناسبی را به خود اخصاص دهد.

یکه‌زارع در خصوص برنامه‌های این خودروساز برای توسعه محصول نیز گفت: در حال حاضر دو پلت‌فرم در ایران‌خودرو تعریف شده است. نخست پلتفرمی که با پژو و برای محصولات مشترک با این شرکت وجود دارد و دیگری پلتفرمی که بر اساس قرارداد ۱۰جانبه بین‌المللی به صورت ویژه برای ایران‌خودرو طراحی خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ در این کنسرسیوم علاوه بر طراحی پلتفرم و محصولات جدید برای ایران‌خودرو،‌ تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز پیش‌بینی شده است.

وی تشریح کرد: روند افزایش سهم خودروهای برقی و هیبریدی در جهان نیز به تدریج در حال انجام است اما فراموش نکنیم که برای تولید انبوه این محصولات، زیرساخت‌هایی باید فراهم شود. به عنوان مثال یارانه‌هایی برای مصرف‌کنندگان این محصولات در نظر گرفته می‌شود و بسترسازی برای ایجاد انگیزه در خرید خودروهای برقی و هیبریدی به وجود آید.

یکه‌زارع ادامه داد: اگر در طراحی و تولید محصول داخلی با قدرت حرکت کنیم، در برابر و در مذاکره با شرکت‌های خارجی نیز با قدرت و پشتوانه ظاهر شویم اما اگر این از این موضوع غافل شویم آنها همان رفتاری را با ما خواهند داشت که در گذشته انجام دادند.

وی تاکید کرد: در قراردادهای جدید که با شرکای خارجی از جمله پژو منعقد شده، موارد زیادی را پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از‌ آنها این است که پژو باید در زمینه انتقال تکنولوژی و ارتقای دانش قطعه‌سازان داخلی مشارکت کند تا داخلی‌سازی محصولات مشترک به ۷۰ درصد برسد.

طبق اعلام ایران‌خودرو، مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی با حضور در شرکت ایران‌خودرو ضمن بازدید از خطوط و سالن‌های تولید، با حضور در مرکز تحقیقات و توسعه محصول این شرکت، از نزدیک در جریان پروژه‌های جدید این گروه صنعتی قرار گرفتند. همچنین در ادامه ضمن دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نقطه‌نظرات خود در خصوص صنعت خودروی کشور را بیان کردند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.