کد مطلب: ۲۲۰۷۳۹

قوامی:

محصول آموزش عالی بیشترین نرخ بیکاری را دارد

محصول آموزش عالی بیشترین نرخ بیکاری را دارد

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: محصول آموزش عالی (دانشجویان) در حال حاضر بیشترین نرخ بیکاری را در کشور دارد.

هادی قوامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از ۳۰ درصد است، افزود: این به معنای آن است که برطبق اسناد توسعه بخشی و فرابخشی عمل نشده و سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش به درستی انجام نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید بر طبق اسناد توسعه بخشی و فرابخشی عمل کنند تا بتوانند از این طریق وابستگی مالی خود را به بودجه کشور کمتر کنند و تا حدود ۷۰ درصد بتوانند منابع مالی خود را از طریق صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی تامین کنند.

قوامی با بیان اینکه توسعه دارای چند بعد است، ادامه داد: هر دولتی که بر سر کار آمده یک و یا چند بعد را برجسته کرده و مابقی ابعاد به غفلت سپرده شده است.

وی اظهار کرد: پست‌های سازمانی از یک جهت دائمی هستند و آن برای این است که هر مسئولی بیاید باید برنامه مسئول قبلی را ادامه دهد در غیر این صورت باید گردونه را تا ۱۸۰ درجه بچرخاند و این امر آسیب‌زاست.

نماینده مردم اسفراین در مجلس با تصریح بر اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور این است که زبان مشترک نداریم، تاکید کرد: اسناد توسعه بخشی و فرابخشی سند زبان مشترک ماست و باید بر طبق آن جلو رویم.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت با عمل به این اسناد همه به دنبال یک هدف پیش می‌روند.

محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در ادامه این جلسه گفت: دولت الکترونیک تا سال ۱۴۰۰ باید در استان شکل گیرد و باید اعتبارات ملی برای اجرای هرچه سریع‌تر جذب شود.

وی درباره استیضاح سه وزیر در چند روز گذشته افزود: مجلس وظیفه نظارت، سوال و استیضاح نمایندگان را برعهده دارد و این امر کمک بسیار خوبی برای رسیدن به مسیر پیش‌بینی شده است اما آنچه که مورد انتظار است این است که وضعیت کشور نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: خراسان شمالی به لحاظ شاخص‌ها در وضعیت مناسبی قرار ندارند و هرچه قدر همراهی با مسئولان ملی وجود داشته باشد اعتبارات بیشتری نیز به استان تزریق خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.