کد مطلب: ۶۷۸۲۶

زنگنه برای قراردادهای نفتی فردا به مجلس می رود

زنگنه برای قراردادهای نفتی فردا به مجلس می رود

وزیر نفت فردا راهی بهارستان می شود و در جلسه ای غیر علنی در صحن مجلس، برای نمایندگان از مدل جدید قراردادهای نفتی و پیامدهای مثبت آن سخن می گوید.هرچند که پیش تر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و چند تن دیگر از نمایندگان به صراحت اعلام کرده بودند که قراردادهای جدید نفتی برای

5dcb6a67724bcd53914ab6627fd1f251_XL.jpg وزیر نفت فردا راهی بهارستان می شود و در جلسه ای غیر علنی در صحن مجلس، برای نمایندگان از مدل جدید قراردادهای نفتی و پیامدهای مثبت آن سخن می گوید.هرچند که پیش تر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و چند تن دیگر از نمایندگان به صراحت اعلام کرده بودند که قراردادهای جدید نفتی برای اجرا شدن نیازی به تایید و تصویب مجلس ندارند، اما فردا بیژن زنگنه به درخواست نمایندگان و به منظور شفاف سازی الگوی جدید قراردادهای نفتی به مجلس می رود.
مدل جدید قراردادهای نفتی که از زمان طرح موضوع تاکنون بارها اصلاح شده است هم اکنون مهر تایید هیئت دولت را دریافت کرده است.
چندی پیش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به بررسی مدل جدید قراردادهای نفتی گفت: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند این مصوبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بررسی شود کارگروهی در ستاد تشکیل دادیم و ساعت های بسیار با منتقدانی که آمادگی حضور در جلسه دارند گذاشته شد، زیرا برخی منتقدان از موضع بالا جمله ای می‌گویند و به هیچ وجه آمادگی ندارند در جلسه گفت‌وشنود شرکت کنند، منتقدان در همه جلسه ها حضور یافتند، در این فاصله میان سران کشور با رهبری راجع به این قراردادها مکاتباتی شد و ایشان دستورهایی دادند و تاکید کردند فرآیند تصویب باید ابتدا در ستاد فرماندهی و سپس در هیئت دولت تصویب شود.
بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز اواخر خردادماه گذشته در وین گفته بود که عده ای با این قراردادها مخالف بودند، ماهم حوصله کرده ایم. سخنانش را شنیده ایم و مذاکره کرده ایم. دستگاه های نظارتی هم دیدگاه هایی داشتند که اعمال کرده ایم، درباره برخی نکات قانع شدند و درباره برخی نکات دیگر، ما دیدگاه های آنان را پذیرفتیم و اصلاح کردیم و به نظر می رسد درباره مدل جدید قراردادهای نفتی اکنون به اجماع نسبی رسیده ایم.
با توجه به همفکری ها و تبادل نظرهای انجام شده انتظار می رود مدل جدید قراردادهای نفتی با اجماع نظر همه دلسوزان و در محیطی دور از تنش های سیاسی وارد مرحله اجرایی شود.
در واقع آنچه که باید برای موافقان و مخالفان مدل جدید قراردادهای نفتی حائز اهمیت باشد، منافع ملی و نه کش و قوسهای سیاسی و گروکشی های شخصی باشد.
هم اکنون فرصتی فراهم شده تا با اجرای برنامه های توسعه ای در صنعت نفت، مردم از منافع آن منتفع شود، بنابراین همگی باید برای آبادانی این مرزو بوم گام بردارند و نفع عموم را بر منفعت فردی و جناحی مقدم شما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.