کد مطلب: ۲۵۶۸۵۹

مدیریت یکپارچه تولید و بازرگانی گام بلند کره‌ جنوبی در پیشرفت اقتصادی

مدیریت یکپارچه تولید و بازرگانی گام بلند کره‌ جنوبی در پیشرفت اقتصادی

کره جنوبی به‌دلیل رشد اقتصادی چشم‌گیر طی ۴ دهه‌ گذشته همواره یکی از الگوهای پیشرفت و توسعه کشورهای در حال توسعه طی سال‌های اخیر بوده است. بررسی ساختارهای دولتی این کشور نشان از مدیریت یکپارچه تولید و بازرگانی در وزارتخانه‌های مهم و کلیدی دارد و این مدیریت یکپارچه نقشی کلیدی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی کره جنوبی داشته است.

کره جنوبی دومین کشور توسعه یافته آسیایی با دارا بودن جمعیت بالغ بر ۵۰ میلیون نفر در شرق آسیا واقع شده است. این کشور به دلیل رشد اقتصادی چشم‌گیر طی ۴ دهه‌ گذشته همواره یکی از الگوهای پیشرفت و توسعه کشورهای در حال توسعه طی سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برنامه‌ریزی‌های دولت کره جنوبی به منظور توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت این کشور در زمینه تولید محصولات صنعتی، یکی از موفق‌ترین برنامه‌ریزی‌های جهانی است.

بررسی ساختارهای دولت این کشور نمایانگر ۱۸ وزارتخانه مرتبط در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش و پرورش، صنعت و تجارت، کشاورزی، امورخارجه، دفاع و… است که هرکدام متناسب با وظایف خود اقدام به سیاستگذاری می‌نمایند.

جمهوری کره با وجود جمعیتی زیاد در پهنه سرزمینی اندک و نداشتن منابع طبیعی و زیرزمینی، میراث مستعمره بودن، ویرانی پس از جنگ داخلی، بی‌ثباتی سیاسی دائمی و برخورد نظامی با همسایه شمالی خود، به‌ تدریج و از دهه ۱۹۶۰ توانست نقشی مهم در نظام اقتصادی و سیاسی بین‌المللی ایفا کند.

نقش گسترده دولت کره جنوبی در حمایت از تولید و تجارت مولد

برنامه‌های حمایتی دولت این کشور از صنایع داخلی از طریق مدیریت بازارهای داخلی و جذب سرمایه‌گذاری‌های مختلف در صنایع این کشور همه از نکات قابل توجه برنامه توسعه اقتصادی این کشور محسوب می‌شود.

این کشور نیز مانند سایر کشورهای توسعه یافته جهانی از مدل مفهومی و علمی مدیریت یکپارچه تولید و بازار به منظور بهبود وضعیت اقتصادی خود بهره برده است.

به گونه‌ای که دو وزارتخانه صنعت و تجارت و وزارت کشاورزی این کشور دو وزارتخانه ی مهم در عرصه‌ی پیشرفت‌های اقتصادی این کشور محسوب می‌شوند.

ساختارسازی مناسب دولت کره به منطور اتصال زنجیره تولید و بازرگانی به یکدیگر

وزارت بازرگانی، صنعت و انرژیِ[۱] حالِ کره در طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به عنوان وزارت دانش اقتصادی[۲] فعالیت می‌کرد. حوزه فعالیت این وزارتخانه تنظیم سیاست‌های اقتصادی، به خصوص سیاست‌های مربوط به انرژی و صنعت بود. این وزارتخانه در خصوص جذب سرمایه خارجی نیز فعالیت داشت.

در سال ۱۹۴۸ وزارت بازرگانی کره ایجاد و در سال ۱۹۹۳ نیز با وزارت انرژی که در سال ۱۹۷۷ تاسیس شده بود، ادغام شد و سرانجام این وزارتخانه در سال ۲۰۰۸ به وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی تغییر نام داد.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.