کد مطلب: ۲۶۹۳۱۴

مذاکرات گمرکی ایران و کره جنوبی در بروکسل

مذاکرات گمرکی ایران و کره جنوبی در بروکسل

روسای گمرکات ایران و کره جنوبی در بروکسل دیدار و در خصوص موضوعات مشترک و رفع موانع گمرکی برای تسهیل و توسعه تجارت بحث و تبادل نظر کردند.

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران که برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان جهانی گمرک به بروکسل سفر کرده با رئیس کل گمرک کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد. بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف در رابطه با موضوع تبادل اطلاعات گمرکی در چارچوب موافقت‌نامه کمک‌های متقابل اداری بحث و تبادل نظر و بر ضرورت رفع موانع گمرکی تاکید کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،همچنین دو طرف در خصوص چگونگی دریافت گواهی مبدا در گمرکات دو کشور بحث و تبادل نظر کردند و در ادامه پیشنهاداتی برای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات گواهی‌های مبدا مطرح و دو طرف از تبادل اطلاعات گواهی مبدا کالاها به شیوه الکترونیکی استقبال کردند.

این گزارش می افزاید: پیش از این فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران ملاقات‌هایی با وزیر گمرک چین و روسای گمرکات ژاپن، مالزی و استرالیا در حاشیه اجلاس سالانه گمرکات جهان در بروکسل داشت. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این اجلاس رای قاطع اعضای سازمان جهانی گمرک به عضویت گمرک ایران در کمیسیون خط مشی‌گذاری سازمان جهانی گمرک پس از چهارده سال بود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.