خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۰۱۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت وام جهش مسکن در ۴ مرحله/ در هر مرحله چقدر واریز می‌شود؟

پرداخت وام جهش مسکن در ۴ مرحله/ در هر مرحله چقدر واریز می‌شود؟

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در چهار مرحله پرداخت می‌شود، البته این وام به حساب مردم نمی‌روند و سازندگان برای ساخت هر مرحله وام آن را دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت در حال اجرا کردن طرح نهضت ملی مسکن است. به گفته اعضای دولت تا حدود ۵۰ درصد از قیمت تمام شده مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود.

مبلغ این وام برای متقاضیان از شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک ‌میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، مکانیزم پرداخت وام مسکن در طرح‌های دولتی این است که مبلغ وام به سازنده می‌رسد اما این وام به نام متقاضی است و اقساطش را باید کسی که ثبت‌نام کرده پرداخت کند.

بنابراین پول این وام به شخص داده نمی‌شود، قراردادی بسته می‌شود و از طریق پرونده متقاضی این وام به صورت کلی به انبوه‌ ساز داده می‌شود. پس از تکمیل پروژه و تحویل واحد‌ها دفترچه پرداخت وام به متقاضی داده می‌شود و وام را به بانک برگرداند.

براساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، نحوه اعطای تسهیلات به‌صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه (به‌صورت تدریجی) در هریک از مراحل است.
در واقع سازندگان این وام را در چهار مرحله دریافت می‌کنند. به طور مثال سازندگان تهرانی در مرحله اول مبلغ ۴۵ میلیون تومان(۱۰ درصد ارزش وام) وام می‌گیرند. سازندگان برای ساخت مرحله پی کنی و فنداسیون می‌توانند این وام را دریافت کنند.

در مرحله دوم پس از ساخت اسکلت ساختمان مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان معادل ۴۰ درصد ارزش وام پرداخت می‌‌شود. در هر یک از مراحل سوم (سفت کاری) و چهارم (نازک کاری) مبلغ ۱۱۲٫۵ میلیون تومان پراخت می‌شود.

با توجه به این که مبلغ وام مسکن برای شهرستان‌ها و روستاها کمتر است، مبلغ وامی که در هر مرحله پرداخت می‌شود نیز کمتر است.

مسکن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مانی

    خسته نمیشید با این دروغهاتون

  • ناشناس

    یعنی اورده متقاضی به صورت وامه؟
    نقدی نمیشه پرداخت تا هر جا شد بقیشو وام گرفت

  • ناشناس

    به نظرم که خیلی خوبه مگه غیر از این هم میشه خانه دار شد این طرح ۲۰ ساله هست که ۳ سال اول مرحله ساخته و دولت به سازندگان وام میده طی ۴ مرحله بعد از سه سال ان شالله متقاضی میره تو خونش
    بعد از ۳ سال شروع میکنه به قسط دادن و اقساط هم پلکانی هست یعنی سال های اولیه برای شهرستان کمتر سه تومن

    • ناشناس

      چیش‌خوبه‌‌آورده‌ای‌که‌ازمردم‌میگیرن‌حساب‌نمیکنی‌من‌موندم‌اگه‌وام‌میدن‌آورده‌گرفتن‌ازمردم‌چیه‌یک‌خونه‌300میلیون‌خرج‌داره‌اینا450میلیون‌وام‌میدن‌این‌150میلیون‌کجامیره‌آوردههای‌مردم‌کجا‌میره‌پلکانی‌قصددادن‌که‌بدتره‌مثل‌کرایه‌خونه‌میمونه‌سال‌بسال‌اضاف‌میشه‌

  • ناشناس

    مردم رومسخره کردیدبااین وضع هیچکس نمینونه خونه داربشه یه ادم کارگربااین حقوقهای ناچیزچطوری این پولهاروبده ازکجابیاره شکم خانواده اش رونمیتونه سیرکنه فقطفکرنابودی مردم هستیدباشه تاخداوندبه حسابتون رسیدگی کنه هم دراین دنیا وهم اخرت

  • ناشناس

    دولت رییسی مردم رابدتر ازهمه فقیر و فقیر تر کرد تمام اجناس ۴۰تا۵۰درصد گران شد آب از آب هم تکان نخورد

  • ناشناس

    آخرش من متوجه نشدم باید خودمون از جیبمون پول بدیم واسه ساخت یا دولت وام میده

    • ناشناس

      هردوش عزیزم پنجاه درصد وام مابقی پولم خودت بتید بدی

  • ناشناس

    اگه‌آورده‌ازمردم‌نگیرن‌کاربزرگی‌برامردم‌کردن‌چون‌بیشترمردم‌که‌تواین‌طرح‌ثبتنام‌میکنن‌‌پول‌ندارن‌‌

  • ناشناس

    دروغ نگین .من رفتم بانک میگن گردش مالیت خوب نیست بهتون وام تعلق نمیگیره وقتی پول ندارم که میخوام وام درخواست میکنم داشته باشم که وام میخوام چیکار

  • ناشناس

    مسکن مهرراتحویل دادید که رفتید پی مسکن ملی رو میکنیدوالله ماکه ۱۱سال چشم انتظاریم تاخونمونو بدن نمیدونم اون دنیا جواب چشم انتظاری های مارا چجوری میدن خدامیدونه

  • ناشناس

    چراپس نمیادپیامک الکی این ماه اون ماه میکنن پولیوهم که جمع کرده بودیم داره تموم میشه تواین گرونی