کد مطلب: ۵۸۸۴۵۷

مراقبت از سالمندان آلزایمری با ردیاب شخصی؛ بهترین راهکار!

مراقبت از سالمندان آلزایمری با ردیاب شخصی؛ بهترین راهکار!

ردیاب شخصی یا ردیاب سالمندان یکی از بهترین ابزارهایی است که در سال‌های گذشته مورد استفاده عمومی جهت مراقبت از سالمند قرار گرفته است. این ابزارهای کوچک و کارامد به بهترین نحو از فرد موردنظر مراقبت می‌کنند و موقعیت مکانی هر لحظه‌ی او را به اطلاع خواهند رساند.

دوران پیری از سال‌های حساس زندگی است که انسان نیاز به مراقبت و نگهداری توسط اطرافیان و فرزندان دارد. کهولت سن باعث خستگی جسمانی و ذهنی می‌شود و برخی افراد گرفتار آلزایمر هم می‌شوند. در چنین شرایط نگهداری از فرد سالمند نیازمند توجه و دقت بسیار زیادی است. در این مقاله به شرایط سالمندان خواهیم پرداخت و مراقبت از سالمندان و بیماران آلزایمری با ردیاب شخصی را برای شما توضیح می‌دهیم.

دوران سالمندی؛ فراموشی و حواس‌پرتی‌های ناشی از آلزایمر

متاسفانه بخش بزرگی از جمعیت سالمندان جهان را بیماران مبتلا به آلزایمر تشکیل می‌دهند که باید به‌طور ۲۴ ساعته از آن‌ها نگهداری کرد. به‌طور کلی فرد سالمند نیاز به نگهداری و مراقبت بسیار دقیقی دارد و زمانی‌که پیرمرد یا پیرزنی آلزایمر نیز داشته باشد، نگهداری از او بسیار سخت‌تر خواهد بود.

افراد خانواده برای اینکه به بهترین نحو از سالمند مراقبت کنند، به دنبال شیوه‌های متعددی خواهند بود. گاهی وظیفه نگهداری از او را به‌طور روزانه یا هفتگی بین اعضای خانواده تقسیم می‌کنند. یکی دیگر از راه‌حل‌ها‌ گرفتن پرستار است. هرچند ممکن است پرستار نیز به خوبی از سالمند مبتلا به آلزایمر نگهداری نکند. در چنین مواردی بهترین رویکرد استفاده از تکنولوژی‌های نظیر ردیاب و جی‌پی‌اس است.

بهترین راه‌حل مراقبت از سالمندان آلزایمری؛ استفاده از ردیاب شخصی

احتمالا در نگاه اول با شنیدن نام ردیاب یا جی‌پی‌اس یاد خودرو خواهید افتاد. بیشتر افراد جامعه ردیاب را یک وسیله اختصاصی برای خودرو می‌دانند. در حالی‌که ردیاب‌ها در چندین سال گذشته پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و در انواع و اقسام تولید شده‌اند.

ردیاب شخصی یا ردیاب سالمندان یکی از بهترین ابزارهایی است که در سال‌های گذشته مورد استفاده عمومی جهت مراقبت از سالمند قرار گرفته است. این ابزارهای کوچک و کارامد به بهترین نحو از فرد موردنظر مراقبت می‌کنند و موقعیت مکانی هر لحظه‌ی او را به اطلاع خواهند رساند. جی‌پی‌اس‌های شخصی علاوه برای کارایی برای سالمندان، کودکان و بیماران آلزایمری جهت پیگیری و مراقبت از حیوانات نیز حتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

IMG 20211017 121515

مزایای ردیاب شخصی؛ دلایل استفاده از جی‌پی‌اس برای سالمندان

امروزه مرد و زن هردو شاغل هستند و ساعات طولانی از یک روز را در خانه نخواهند بود. در چنین شرایطی حتی اگر فرد سالمند، بیمار هم نباشد باید دائم نگران حال بود. بنابراین اصلی‌ترین دلیل استفاده از ردیاب شخصی رفع نگرانی از بابت سلامت و موقعیت مکانی سالمند است. در واقع ردیاب سالمندان می تواند به سادگی همه این دغدغه‌ها را برطرف کند.

جلوگیری از گم شدن افراد سالمند یا بیمار آلزایمری؛ بهترین مزیت ردیاب شخصی

مهمترین ویژگی ردیاب شخصی برای سالمندان جلوگیری از گم شدن آن‌ها است. بیشتر سالمندان توان خودمراقبتی چندان بالایی ندارند. هنگام خروج از منزل احتمال گم شدن آن‌ها بسیار بالا خواهد بود. در چنین وضعیتی کمک گرفتن از ردیاب شخصی به سادگی افراد مراقب فرد سالمند را از موقعیت مکانی، رفت و آمد و وضعیت سلامت او با خبر خواهد کرد.

از طرف دیگر با ورود به پنل ردیابی و با کمک جی‌پی‌اس می‌توان یک محدوده امن تعیین کرد. این ویژگی به خصوص در برخورد با سالمندان و بیماران آلزایمری بسیار مفید و کارامد است. شیوه کار این سیستم به این گونه است که در پنل ردیابی یک محدوده جغرافیایی خاص در نظر گرفته می‌شود تا در صورتی که فرد موردنظر از آن خارج شد، پیامک اصلاع‌رسانی سریع برای مراقب ارسال شود. در برخی از ردیاب‌های شخصی پیشرفته‌تر دستگاه شنود نیز وجود دارد که به واسطه آن حتی می‌توان صدای محل قرارگیری فرد سالمند را هم شنید و بهتر مراقب او بود.

IMG 20211017 121546

حفظ سلامت روانی و جسمانی سالمند؛ یک پرستار مهربان همیشگی!

به کمک تکنولوژی ردیاب‌ها نیز پیشرفت قابل توجه‌ای کرده‌اند. هدف از بکاربردن ردیاب شخصی برای مراقبت از سالمندان فقط اطلاع از موقعیت و رفت و آمد آن‌ها نیست. یکی از بهترین ویژگی‌های این دستگاه‌ها که موجب می‌شود حتما به خرید ردیاب سالمندان ترغیب شویم، وجود دستگاه شنود در نمونه‌های پیشرفته‌تر آن‌ها است. زمانی که شما به‌عنوان مراقب سالمند بتوانید به صدای محیط نیز دسترسی داشته باشید، از نظر روانی هم برای سالمند و هم برای شما یک دلگرمی خیلی خوب خواهد بود. سالمندان وقتی تنهایی بیرون می‌روند خطراتی مانند زمین خوردن ،تصادف و حتی گاهی سرقت آن‌ها را تهدید خواهد کرد. در این شرایط شما با جزئیات بیشتری در جریان وقایع خواهید بود و جان سالمند نیز کمتر به خطر می‌افتد.

بعضی از ردیاب‌ها نیز دکمه S.O.S را دارند که به معنای ارسال درخواست کمک است. با یک آموزش ساده به فرد موردنظر به او یاد خواهید داد که تحت هر شرایطی که احساس خطر کرد با فشردن این دکمه از محل قرارگیری خود، شما را آگاه کند. همه این موارد باعث ایجاد حس امینت جانی و روانی برای سالمند و مراقبان او خواهد بود.

خرید بهترین انواع ردیاب شخصی برای مراقبت از سالمندان آلزایمری در ایران رهیاب

در این مقاله با یکی از بهترین انواع جی‌پی‌اس یعنی ردیاب شخصی آشنا شدیم. ردیاب‌های شخصی بهترین وسیله برای مراقبت از جان و امنیت سالمندان، کودکان و بیماران مبتلا به آلزایمر است. اگر در خانواده خود چنین شخصی را داشته و از او مراقبت می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به فکر خرید ردیاب شخصی برای او باشید. با داشتن این دستگاه پیشرفته و مدرن، خیالتان از بابت موقعیت، وضعیت رفت و آمد و سلامت جسمی او راحت خواهد شد.

فروشگاه ایران رهیاب بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ردیاب‌های شخصی و جی‌پی‌اس ماشین در بازار ایران است.

برای آشنایی با محصولات ایران رهیاب و خرید انواع ردیاب با شماره ۲۲۴۱۰۳۲۸ - ۰۲۱ تماس حاصل کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.