کد مطلب: ۱۲۵۱

مردم با انصراف از دریافت یارانه دولت را در تامین منابع کمک کنند/ ۱۴ هزار میلیارد تومان کسری اعتبار داریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه مردم با انصراف از دریافت یارانه، دولت را در تامین منابع مالی مورد نیاز یاری کنند، گفت: دولت برای پرداخت 42 هزار میلیارد تومان یارانه در سال، با حدود 14 هزار میلیارد تومان کسری مواجه است. غلامعلی جعفرزاده افزود: در حالی که کل درآمدهای

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه مردم با انصراف از دریافت یارانه، دولت را در تامین منابع مالی مورد نیاز یاری کنند، گفت: دولت برای پرداخت 42 هزار میلیارد تومان یارانه در سال، با حدود 14 هزار میلیارد تومان کسری مواجه است.

غلامعلی جعفرزاده افزود: در حالی که کل درآمدهای دولت 28 هزار میلیارد تومان است اما باید 42 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کند، بنابراین حدود 22 میلیون نفر باید از دریافت یارانه انصراف دهند تا کمبود منابع این بخش رفع شود.

وی اظهار داشت: اگر مردم با انصراف از دریافت یارانه به دولت کمک کنند علاوه بر جبران این کمبود منابع، دولت دیگر مجبور به استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول که نقش موثری در افزایش نرخ تورم دارند، نخواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تبعات استقراض و چاپ پول را افزایش نقدینگی و در نهایت رشد نرخ تورم ذکر و خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته به این امر توجه نشد و همین امر سبب افزایش نقدینگی در جامعه و تداوم روند صعودی نرخ تورم شد.

وی تصریح کرد: امسال دولت می خواهد برای جبران کسری اعتبار اقدام به کاهش جامعه هدف کند بنابراین مردم نیز باید برای تحقق این امر دولت را یاری نمایند.

به گفته وی، باید حدود 30 درصد از افراد جامعه از دریافت یارانه انصراف دهند تا 14 هزار میلیارد تومان کسری مورد نظر تامین شود.

جعفرزاده با بیان آنکه دولت باید در گام اول کسری اعتبار را تامین کند، گفت: تا زمانی که این مقدار تامین نشود و منابعی در دست دولت نباشد، دولت نمی تواند به بخش سلامت و تولید کمک کند، ضمن آنکه افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم نیز قادر به تامین نیاز دولت نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.