کد مطلب: ۶۴۷۴۵

مردم با شعار و بخشنامه کالای ایرانی نمی‌خرند!

مردم با شعار و بخشنامه کالای ایرانی نمی‌خرند!

تجارت نیوز: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور می‌گوید: مسئولان اول باید به این باور برسند که کالای ایرانی مصرف کنند تا مردم نیز از آنها الگو بگیرند. هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فرهنگ مصرف کالای ایرانی ابتدا باید از مسئولان شروع شود زیرا این کار هم به نفع مردم

51382b0d428040349563eafd0e6fe515_XL.jpg

تجارت نیوز: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور می‌گوید: مسئولان اول باید به این باور برسند که کالای ایرانی مصرف کنند تا مردم نیز از آنها الگو بگیرند.

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فرهنگ مصرف کالای ایرانی ابتدا باید از مسئولان شروع شود زیرا این کار هم به نفع مردم و مملکت است هم به تقویت تولید ملی کمک می‌کند. اگر مسئولان از خود شروع کنند مردم هم به جنس ایرانی اعتماد می‌کنند.

وی اولین مولفه اقتصاد مقاومتی را توجه به تولید داخلی ذکر کرد و گفت: در سیاستهای اقتصاد مقاومتی راه ایجاد اشتغال و تحول بازار کار از تولید داخلی می گذرد.

ابوی متذکر شد: دلیل اینکه سیاستهای اقتصاد مقاومتی تا کنون به طور کامل پیاده‌سازی نشده این است که مسئولان تنها شعار می دهند و عمل نمی‌کنند. بخشنامه‌های متعدد و دستورالعمل‌های مختلفی از سوی سازمانها، دستگاهها و وزارتخانه‌ها برای ممنوعیت خرید کالای خارجی و مصرف کالای ایرانی و جهیزیه ایرانی صادر می‌شود ولی وقتی به زندگی همین مسئولان نگاه می‌کنیم لوازم زندگی حتی خودروی آنها غیر ایرانی است پس باید به مردم حق بدهیم که با بخشنامه و شعار جنس ایرانی نخرند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: وضع معیشتی کارگران به گونه‌ای است که ناچارند برخی اقلام نامرغوب را به دلیل ارزان بودن خریداری کنند در حالی که اگر کیفیت تولید داخلی بهتر شود ولو اینکه قیمت آن بالا برود مردم استقبال می‌کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به عوامل موثر در افزایش کیفیت تولید اشاره کرد و گفت: طبعا کیفیت محصول اگر بالا باشد مردم آن را به عنوان یک سرمایه ملی که به سود اقتصاد و مملکت است خریداری می‌کنند اما چه عاملی باعث می شود از کیفیت محصول زده یا به آن افزوده شود؟

به گفته ابوی یکی از اصلی ترین عوامل، حقوق و دستمزد نیروی کار و عامل دیگر تخصص و مهارت است که وجود هر دوی آنها کیفیت تولید را بالا می‌برد اما تا زمانی که نیروی کار دغدغه معاش داشته باشد و هزینه تمام شده کالا برای تولید کننده بالا باشد نمی‌توان انتظار یک تولید کیفی را داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.