کد مطلب: ۳۱۲۷۵۴

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چرا استقبال مردم از تسهیلات وام مسکن کم است؟

چرا استقبال مردم از تسهیلات وام مسکن کم است؟

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در توصیه‌ای برای استقبال مردم نسبت به تسهیلات وام مسکن می‌گوید: تسهیلات مسکن زمانی مورد توجه عامه مردم قرار می‌گیرد که از لحاظ کیفی یعنی ریالی مبالغش افزایش یابد، سود بازپرداخت آن کاهش و مدت بازپرداخت بیشتر شود.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، ابتدای سال جاری حدود 80 هزار فقره وام خرید مسکن در قالب وام های خرید مسکن یکم، اوراق، جانبازان و جوانان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است و این در حالی‌ است که حجم کل معاملات خرید مسکن در شهرهای کشور بیش از 200 هزار فقره بوده است.

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که چرا از تسهیلات خرید مسکن استقبال و استفاده نمی‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه مقدار تسهیلات مسکن از سوی بانک مرکزی بسیار اندک است. یعنی تعداد تسهیلات مسکنی که از سوی نهاد پولی به مردم ارایه می‌شود دارای برخی محدودیت‌های خاص است، بنابراین با وجود این نوع شرایط اقشار مختلف ترجیح می‌دهند برای اخذ این نوع تسهیلات صرف نظر کنند. در ارتباط با تسهیلات خرید ملک باید اشاره کرد که این نوع امتیازها این طور نیست که از ظرفیت مازادی برخوردار باشند.

حسام عقبایی افزود: میزان تسهیلات بانکی تعدادش از نظر کمی و کیفی ناکافی است. برای آن‌که این تسهیلات جنبه کاراتری پیدا کند باید از نظر کیفی یعنی از لحاظ ریالی مبالغش افزایش یابد، سود بازپرداخت آن کاهش و مدت بازپرداخت بیشتر شود تا با اعمال این شیوه‌ها دهک‌های بیشتری بتوانند از این نوع تسهیلات بهره بگیرند.

او اظهار کرد: تسهیلات بانکی می‌تواند نقش موثری در خانه‌دار شدن افراد داشته باشد حال امیدواریم که نحوه ارایه این نوع تسهیلات از سوی شبکه پولی اصلاح شود تا در آینده جنبه موثرتری به خود بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    بنده به عنوان یک جوان بیست و سه ساله از کجا بیارم، 30میلیون بیارم بعد ی سال بذارم بانک و هیچ سودی بم تعلق نگیره و ی سال بعد 60میلیون بعلاوه پول خودمو بدن ، بعد اینکه ایا تو شهر گرونی مثل اهواز با 60میلیون خونه بت میدن؟؟ این وام ها به هیچ دردی نمیخورن فقط دارن خودشونو گول میزنن

  • ناشناس

    از بس سخت میگیرند. متاسفانه گرفتن این وام خیلی کاغذ بازی دارد.

  • ناشناس

    متاسفانه وام بانک […] خیلی وام بدیست. 30 میلیون بلاک میکنند. خانه نو ساز هم نمیشه خرید چونه خانه نو ساز سندش آماده نیست و بانک هم میگه سند. یعنی پیش فروش هم نمیشه خرید. کلا بانک […]آدم رو داغون میکنه. ما دلمون خونه ازش. اصلا بدرد نمی خوره.

  • آرش

    وقتی توی […] ترین منطقه تهران خونه متری 7 تومنه!! با 160 میلیون تومن چی میشه خرید؟ […]

  • ناشناس

    ابتدای امسال با هزار بدبختی چهل تومن پول گذاشتم. ارزشش تا الان شده سیزده تومن. مسکن هم دو برابر. تا من باشم […] اعتماد نکنم

  • ناشناس

    تا زمانی که وام مسکن برای خرید مسکن اختصاص پیدا کند چرخه گرانی خانه و افزایش سقف وام ادامه خواهد داشت. وام باید به ساخت خانه داده شود .