کد مطلب: ۴۳۶۴۵۷

علوی:

مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مردم باید به صورت قاطعانه به دستورالعمل‌های پزشکی عمل کنند و موضوع قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و اگر همکاری و هماهنگی بین دولت و مردم نباشد وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید احسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه، بیان کرد: مردم باید به صورت قاطعانه به دستورالعمل‌های پزشکی عمل کنند و موضوع قرنطینه خانگی را جدی بگیرند؛ چرا که این ویروس سلامت و حیات مردم را تهدید می‌کند. در چین که این ویروس بسیار گسترده‌تر بود توانستند با همکاری مردم و هماهنگی ایجاد شده بین دولت و مردم آن را کنترل کنند.

وی اظهار کرد: اگر همکاری و هماهنگی بین دولت و مردم نباشد وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد. دولت نیز باید برای کنترل این بیماری برنامه اساسی داشته باشد. در کره جنوبی هر کسی که از قرنطینه خانگی بیرون بیاید باید دو هزار و 500 دلار جریمه بپردازد. در خود چین نیز موضوع قرنطینه خانگی با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: باید برنامه‌‌‌های قاطعانه‌ای برای کنترل این ویروس و پیشگیری از شیوع بیشتر آن اجرا شود. در 163 سال پیش زمانی که وبا رواج پیدا کرده بود حدود یک سوم مردم تهران جان باختند؛ چرا که می‌گفتند مرگ دست خداست و توصیه های بهداشتی را جدی نمی گرفتند. مردم باید موضوع قرنطینه خانگی و کاهش ترددهای غیر ضروری را جدی بگیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که نمازهای جمعه که یک مراسم عبادی و سیاسی است لغو می‌شود و مدارس و دانشگاه‌ها و اجتماعات زیادی تعطیل می شود، هدف کاهش ترددهای دورن شهری و برون شهری و کنترل شیوع این ویروس است. ترافیک در جاده های منتهی به شمال کشور در شرایط کنونی جای تعجب دارد. این بیماری همانند جنگ تن به تن است و مردم باید حداقل 10 روز به خود سخت گرفته و در خانه‌های خود بمانند.

علوی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم برای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: این مسئله موضوعی نیست که دولت به تنهایی بتواند با آن مقابله کند، بلکه مشارکت مردم و همکاری آنان الزامی است. باید دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در اولویت آحاد جامعه باشد. ما از نظر تخت بیمارستانی و امکانات بهداشتی نیز از کشورهای نظیر ژاپن و کره و حتی ترکیه عقب‌تر هستیم. شیوع گسترده این ویروس می‌تواند تهدید جدی برای سلامت آحاد جامعه باشد. باید با انجام اقدامات پیشگیرانه این تهدید را به حداقل برسانیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.