کد مطلب: ۱۶۶۲۹۰

دادستان تهران:

مردم وجوه خود را به مراکز مالی مجاز بسپارند

مردم وجوه خود را به مراکز مالی مجاز بسپارند

دادستان تهران در رابطه با وضعیت موسسات مالی و اعتباری، تاکید کرد تداوم نظارت بانک مرکزی بر این موسسات و توجه بیشتر مردم در سپردن وجوه خود به چنین مراکزی، امری ضروری است.

جعفری دولت‌آبادی با اعلام این که پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است، تعداد سپرده‌گذاران این صندوق را یک میلیون و 257 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهار داشت بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیات تصفیه موسسه مذکور که بر اساس قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، میزان وجوه پرداخت شده به سپرده‌گذاران 3550 میلیارد تومان و میزان وجوه تعهدشده 1573 میلیارد تومان است.

میزان بدهی فعلی موسسه ثامن‌الحجج 3 هزار میلیارد تومان است

وی با اعلام این که میزان بدهی فعلی موسسه ثامن‌الحجج سه هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: پرداخت مطالبات 5500 سپرده‌گذار حقیقی و حقوقی که میزان وجوه سپرده آن‌ها قابل توجه است و برخی بانک‌ها هم جزو آن‌ها هستند، مستلزم فروش اموال موسسه توسط هیات مذکور است.

دادستان تهران با اشاره به مشکلات موجود در ابتدای تشکیل این پرونده به لحاظ گستردگی فعالیت‌های موسسه، تعداد شکات و حساب‌های سپرده، اظهار داشت: در ابتدای توقف فعالیت‌های موسسه ثامن‌الحجج، یک میلیون و دویست هزار حساب سپرده مفتوح شده بود و اقدامات بسیاری در جهت پرداخت وجوه سپرده‌گذاران صورت گرفت‌ و در حال حاضر برای کاهش هزینه‌ها، تعداد شعب این موسسه از 481 به 20 شعبه کاهش یافته است.

مردم وجوه خود را به مراکز مالی مجاز بسپارند

جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری، این اقدام را به منزله رفع مشکلات مرتبط با سپرده‌گذاری در چنین موسساتی ندانست و با اشاره به تجمعات برخی سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری طی چند روز اخیر، اظهار داشت: مردم وجوه خود را به مراکز مالی مجاز بسپارند و بانک مرکزی نیز اقدامات نظارتی خود را تداوم بخشد.

وی در خصوص پرونده کاسپین نیز اعلام کرد: اخیرا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارشی در مورد این موسسه ارسال کرده که در دادسرای تهران تحت رسیدگی است.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.