کد مطلب: ۵۸۲۲۹۴

آخرین وضعیت مرز مهران برای سفر به عراق + فیلم

آخرین وضعیت مرز مهران برای سفر به عراق + فیلم

اکنون مرز مهران بسته است و امکان سفر به عراق، از طریق این مرز وجود ندارد. در عین حال، یک مقام مسئول، از آمادگی کامل برای برگشت زمینی زائران اربعین خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از افراد بدون توجه به توصیه‌های پلیس و مسئولان کشور به استان ایلام و مرز مهران مراجعه کرده‌اند.

مرز مهران برای بازگشت زائران آماده است

در عین حال، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه شرایط پیش‌فروش بلیت برگشت زمینی زائران فراهم است، از آمادگی کامل این سازمان خبر داد.

داریوش باقرجوان در خصوص سفرهای اربعین با اشاره به اینکه مسیر رفت سفرهای اربعین صرفاً هوایی است و در مسیر برگشت مرز مهران برای بازگشت زائران آماده است، گفت: هماهنگی با استان‌ها و تشکل‌های صنفی انجام و پایانه‌های مرزی برای استفاده زائران آماده شده است. همچنین در مسیر کربلا تا مرز مهران دیده‌بان نیز تعبیه شده است تا شرایط مرزی سنجیده شود که بر همان منوال زائران وارد مرز مهران خواهند شد.

اختصاص ۲۵۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران

باقرجوان ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شرایط بازگشت زائران تعبیه کرده است که این تعداد ناوگان ۶۰ هزار زائر را برای بازگشت پاسخگوست.

وی با اشاره به اینکه یک روز قبل و یک روز بعد از اربعین، اوج تقاضای سازمان راهداری خواهد بود، خاطرنشان کرد: بعدازظهر اربعین معمولاً زائران به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند که آمادگی سازمان راهداری برای بازگشت زائران فراهم است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در خصوص بلیت برگشت و شرایط خرید آن و بازگشت زائران، توضیح داد: شرایط پیش‌فروش بلیت به استان‌ها ابلاغ شده است و شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌توانند از هم اکنون پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین را نیز انجام بدهند و در این خصوص کاروان‌ها می‌توانند با شرکت‌های حمل و نقلی قرارداد مربوطه را منعقد کنند.

باقرجوان توصیه کرد: حتماً زائران بر اساس شماره تماسی که از شرکت حمل و نقل دریافت می‌کنند هماهنگی لازم را انجام بدهند تا بازگشت از سفری آرام داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای افرادی که بلیت تعبیه نکرده‌اند در مرز، ناوگانی تعبیه شده است تا زائران به مقاصد خود بازگردند.

باقرجوان گفت: پلیس راه نیز برنامه‌ریزی کرده است تا ناوگان سازمان راهداری را اسکورت و به مرز کرمانشاه برسانند و از کرمانشاه نقطه عزیمت به استان‌ها انجام خواهد شد ( مهر ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.