کد مطلب: ۴۰۵۲۸۴

مرغ ارزان شد

مرغ ارزان شد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۳۰۰ وخرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۳ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۴ هزار تومان و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی افت چشمگیر تقاضا در برابر عرضه را دلیل اصلی افت ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که روند نزولی قیمت مرغ در بازار استمرار یابد.

وی قیمت مرغ در ایام اربعین را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه افراد قبل از تعطیلی کشتارگاه‌ها، مرغ مورد نیاز خود جهت نذوراتشان را خریداری می‌کنند و از طرفی مصرف در این روز چندان بالا نیست، از این رو پیش‌بینی می‌شود که اتفاق خاصی در بازار مرغ رخ ندهد.

یوسف‌خانی در واکنش به اظهار نظر مرغداران که خواهان افزایش قیمت مرغ به سبب بالا رفتن هزینه‌های تولید هستند، بیان کرد: با توجه به آنکه ستاد تنظیم بازار در جلسه‌ای که رئیس انجمن مرغداران حضور داشت، قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد، از این رو قیمت‌های فعلی حدود ۵۵۰ تومان بالاتر از نرخ ستاد تنظیم بازار است که انتظار می‌رود در روز‌های آتی به این نرخ برسیم.

تخم‌مرغ به نرخ منطقی خود در بازار رسید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت بازار تخم‌مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۸ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۷ هزار تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر افزایش داشته است.

وی در پایان امتناع مرغداران در عرضه تخم مرغ را دلیل اصلی افزایش قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی تخم‌مرغ در بازار پیش‌بینی می‌شود که قیمت نوسان چندانی نداشته باشد چرا که نرخ فعلی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار همخوانی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.