خبر مهم:

کد مطلب: ۱۱۷۹۹۱

مزایای حذف صفر از واحد پولی چیست؟

مزایای حذف صفر از واحد پولی چیست؟

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران معتقد است با حذف صفر از واحد پولی،‌ محاسبات پولی در تراز ملی و بخشی و به طور کلی مبادلات پولی به شیوه راحت‌تری انجام خواهد شد.   کوروش پرویزیان، گفت:‌ در مصوبه جدید هیات دولت در خصوص واحد پولی، تغییر واحد پولی از ریال تومان

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران معتقد است با حذف صفر از واحد پولی،‌ محاسبات پولی در تراز ملی و بخشی و به طور کلی مبادلات پولی به شیوه راحت‌تری انجام خواهد شد.

کوروش پرویزیان، گفت:‌ در مصوبه جدید هیات دولت در خصوص واحد پولی، تغییر واحد پولی از ریال تومان مطرح شده است. البته تومان تا کنون هم در محاورات استفاده شده است.

وی افزود: آنچه در لایحه بانک‌داری و لایحه بانک مرکزی مطرح شده، موضوع تغییر واحد پولی است اما آنچه در رسانه‌ها در این خصوص عنوان شده، رفورم پولی است که دو بحث کاملا متفاوت است.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ‌برای رفورم پولی نیاز است که مطالعات و بررسی‌های لازم توسط مجامع دانشگاهی، پژوهشکده پولی و بانک مرکزی انجام شود و نتایج آن مشخص شود تا براساس آن حذف چهار صفر یا بیشتر را دنبال کرد. این موضوع جدا از تغییر واحد پولی از ریال به تومان است و حتی اگر واحد پولی تغییر نکند، این بحث همچنان سرجای خود باقی است.

پرویزیان تصریح کرد: همچنان زمان برای بحث و بررسی کارشناسی برای حذف چهار صفر از واحد پولی وجود دارد اما آنچه در حال حاضر مشخص شده و موضوعیت دارد این است که از دیدگاه تجارت خارجی و تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر و مبادلات پولی ریال وضعیت مناسبی ندارد و ضرورت وجود داشت که نسبت به آن تجدید نظر شود. از سوی دیگر هم باید توجه داشته باشیم که با حذف تعداد بیشتر صفرها، فعالیت‌ها و به طور کلی محاسبات در تراز ملی، ترازهای بخشی و گزارشات شرکت‌ها به شکل راحت‌تری انجام خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا،همچنین تصریح کرد که حذف صفر از واحد پولی در کنار مزایایی که به همراه دارد، ‌طبیعتا هزینه‌هایی خواهد داشت که باید با پیش‌بینی‌های لازم و زمان دادن کافی این هزینه‌ها را به حداقل رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.