کد مطلب: ۷۵۳۵۹۶

فرغون ۴ برابر خودرو افزایش قیمت داشته است!

فرغون ۴ برابر خودرو افزایش قیمت داشته است!

مقایسه قیمت خودرو با سایر محصولات نشان می‌دهد که برخلاف افزایش هزینه‌های تولید خودرو این محصول در پنج سال اخیر بیش از 4 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو در پنج سال اخیر 4.6 درصد رشد کرده و در مقابل سایر محصولات رشد 20 برابری داشته‌اند. با این حال برخی عقیده دارند که بورس کالا علت افزایش قیمت خودرو است!

مقایسه قیمت برخی کالاهای تولید داخل با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نشان می‌دهد که چگونه بسیاری از کالاهای نه چندان پیچیده به لحاظ تکنولوژی، متاثر از افزایش نرخ ارز تا ۲۰ برابر رشد کرده‌اند، اما قیمت کارخانه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با سرکوب قیمتی تنها ۴.۶ برابر شده که نشان‌دهنده‌ی وجود یک ایراد اساسی در فرآیند قیمت‌گذاری دستوری است. این در حالی است که این خودرو در بازار آزاد در بهمن امسال به قیمت ۴۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود!

انتظار می‌رود با حمایت نهادهای عالی و نظارتی، پژو ۲۰۶ و سایر محصولات پرتیراژ ایران خودرو و سایپا نیز به صورت مستمر در بورس کالا عرضه شوند تا همانند پژو ۲۰۷، دنا و شاهین، شاهد کاهش قیمت بازار این خودروها نیز باشیم.

تفاوت قیمت خودرو و فرغون

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودروهای ایرانی فرغونهای چینی هستند طبیعیه همپای فرغون افزایش قیمت داشته باشند

  • علی

    شما ضخامت ورق فرغون را هم با بدنه پراید مقایسه کنید

  • ناشناس

    قیمت 206 تیپ 2
    456 تومنه
    14 برابر شده
    بیشتر از دلار رشد کرده

  • محمد

    من نمیدونم نویسنده این خبر کیه؟ و اصن بر چه اساس گزینش میکنین افراد رو؟
    قیمت 206 کی گفته 150 میلیونه؟ 150 میلیون قیمت قرعه کشی کارخونست که اسم هیچکسم در نمیاد
    قیمت بازار 500 میلیونه…شما اگر میتونی 206 با قیمت 150 میلیون بخری قطعا یا روابط و روادید داری یا
    تاحالا در سایت ایران خودرو اصن ثبت نام نکردی
    راستی بابت نوشتن این مطالب حقوق هم میگیری؟

  • احمد

    آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه. سه نکته عرض کنم اول اینکه دیگه قیمت 206 تیپ دو این نیست، اسمشو یه تغییر دادن و رسوندن به دویست میلیون. دوم اینکه چرا ارزونترین ماشین و تیتر کردین که فقط قیمتی مونده ازش و عملا تولیدی ندارد. و مهمتر از همه آیا سالی دوبرابر شدن قیمت ماشین رقم کمیه؟ درآمد به نسبت خرج بالا رفته آیا، اون فرغون که فرمودید با درآمد پنج سال پیش چندتا می‌توانستید بخرید و الان چندتا.

  • ناشناس

    اول اینکه فرغون رو با این ماشینای ایرانی و چینی مقایسه نکنید فرغون واسه خودش شان و منزلتی داره، خواهشا یه مقدار مراعات کنید. بعدشم هایما و لاماری رو تو بورس عرضه کردن دیدیم خوشبختانه الان انقدر ارزون شدن که میشه این ماشینای لوکس، با کیفیت و گرانقیمت رو فقط با یک و نیم تا دو ملیارد تومان که تنها حقوق ۲۰۰ سال یه کارگر معمولیه خریداری کرد. واقعا جا داره از همه مسؤلین تشکر کنیم.

  • جواد

    لطفا خرف ننویسید فرغون سال ۹۶ یک میلیون تومان بود من یکی خریدم، شما دوست داری خودرو گران شود و از این راه به پول باد آورده برسی و بگوئید
    گور پدر مردم

  • ناشناس

    خوب میخواید مردم جمع شن یه جایزه به مصوبش بدن که تونسته نرخ خودرو ظرف چند ماه فقط خودرو ۳۰۰ میلیونی بشه ۴۰۰میلیون که به غیر از مردم همه توش نفع بردند هم خودرو ساز هم وارد کننده هم بورس و …..

  • ناشناس

    فکر کنم مفهوم درصد رو خوب درک نکردی توی این چهار سال چهار برابر شده نه ۴درصد

  • ناشناس

    ایاحقوق ماهم چهاربرابرشده.