کد مطلب: ۲۰۷۶۳۰

مسئولیت سازمان میراث‌ فرهنگی در قبال بیمه هنرمندان

مسئولیت سازمان میراث‌ فرهنگی در قبال بیمه هنرمندان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در قبال بیمه هنرمندان خود را مسئول می‌داند اما مسئولیتی در این حوزه ندارد.

بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اعلام این خبر افزود: سازمان میراث‌فرهنگی با وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری بیمه هنرمندان جلسات متعددی داشته است، اما متاسفانه به دلایلی از جمله نبود اعتبارات کافی، بیمه هنرمندان افزایش نیافته است.

به گزارش تجارت‎نیوز ، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اضافه کرد: سازمان میراث‌فرهنگی معتقد است بیمه هنرمندان کمترین کاری است که می‌توان برای این افراد انجام داد، حمایت، بیمه هنرمندان و ارائه تسهیلات و مشوق‌هایی برای تولید و تجارت صنایع‌دستی به طور جدی در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی است و ما از هیچ تلاشی در این حوزه دریغ نخواهیم کرد.

نامورمطلق تاکید کرد: سازمان میراث‌فرهنگی در حوزه بیمه هنرمندان اختیاراتی ندارد اما خود را مسئول می‌داند، این سازمان تمام تلاش و پیگیری‌های لازم را برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و صنعتگران انجام داده است و از این پس نیز این روند ادامه خواهد داشت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به اینکه هنرمندان و صنعتگران گنجینه‌های زنده بشری هستند، اضافه کرد: این هنرمندان انتقال‌دهنده هنرهای سنتی کشورمان هستند و صنایع‌دستی کشورمان به وسیله این افراد به نسل‌های آینده آموزش داده می‌شود، با توجه به این مهم، حمایت از این افراد از برنامه‌های جدی سازمان میراث‌فرهنگی است.

او یادآور شد: ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تاکید و توجه جدی به موضوع بیمه هنرمندان دارد و در این زمینه اقدامات و جلسات متعددی با دستگاه‌های ذی‌ربط داشته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.