کد مطلب: ۲۲۸۹۰۶

مسافران قبل از سفر بلیط رفت و برگشت تهیه کنند

مسافران قبل از سفر بلیط رفت و برگشت تهیه کنند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مسافران قبل از سفر اقدام به تهیه بلیط برای مسیر رفت و برگشت کنند و حتما قبل از تهیه بلیط حداقل و حداکثر نرخ بلیط را از سایت شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنند.

مقصود اسدی سامانی، در خصوص شرایط پیش آمده برای مسافران کیش به تهران که با نرخ بالای بلیط برای بازگشت مواجه شده بودند گفت: در ایام نوروز قیمت بلیط تهران کیش از ۱۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که در این میان برخی از سایت‌های اینترنتی از شرایط سواستفاده می‌کردند و با نرخ‌های بیشتری برای بلیط تعیین می‌کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه افزود: در اطلاعیه متفاوت به مسافران تاکید شده بود که نرخ حداقل و حداکثر بلیط هواپیما برای تمامی مسیرها من جمله کیش در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد و مردم با توجه به نرخ‌های تعیین شده اقدام به خرید بلیط کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروازها دارای ظرفیت خالی هستند، تصریح کرد: برخی از پروازها به علت اینکه دارای ظرفیت خالی بیش از حد هستند قیمت بلیط را الساعه کاهش می‌دهند تا ظرفیت پرواز را به حداکثر برسانند به همین دلیل نرخ بلیط بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تعیین می‌شود و تعیین‌کننده این قیمت‌ها میزان تقاضای مسافران است.

اسدی سامانی یادآور شد: با توجه به حجم بالای مسافر با نرخ تعیین شده برای سفر به کیش و عدم تهیه بلیط مسیر برگشت شاهد نابسامانی در پروازها و افزایش نرخ بلیط توسط برخی از سایت‌های غیرمجاز و سواستفاده از این شرایط هستیم.

وی تاکید کرد: چندین بار به مسافران تاکید شده سفر خود را مدیریت کنند و قبل از انجام سفر بلیط رفت و برگشت را تهیه نمایند، زیرا سایت‌های غیرمجاز فروش بلیط در انتظار چنین شرایطی برای مسافرین هستند تا با ارائه نرخ‌های غیرمجاز سود خوبی به جیب بزنند که در این راستا مسافران باید حتما قبل از سفر بلیط تهیه کنند در غیر این صورت شرکت‌های هواپیمایی مسئولیتی نسبت به این مشکلات ندارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه برخی از مردم در ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی اعلام می‌کردند که آن‌ها را مجبور به سفر به کیش با نرخ بلیط ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی کرداند گفت: مسافران بدون مدیریت سفر و به علت پایین بودن نرخ اقدام به خرید بلیط کردند و هیچ اقدامی در جهت خرید بلیط برگشت نداشته‌اند و پیامدهای پیش آمده در فرودگاه و گرانی بیش از حد بلیط توسط برخی از سایت‌های غیرمجاز عواقب این موضوع است.

اسدی سامانی در انتها خاطرنشان کرد: کنترل برخی از سایت‌های اینترنتی خارج از توانایی شرکت هواپیمایی است و قطعا در این راستا باید پلیس فتا و مسئولین ذی ربط اقدامات موثری برای برخورد با سایت‌های متخلف انجام دهند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.