کد مطلب: ۷۵۰۷۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مسدودی کارت بانکی اتباع خارجی در برخی استان‌ها / بانک ملی پاسخگو نبود

مسدودی کارت بانکی اتباع خارجی در برخی استان‌ها / بانک ملی پاسخگو نبود

برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کارت بانکی اتباع خارجی در تعدادی از استان‌ها مسدود شده و مشکلات بزرگی را برای این افراد به وجود آورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مشکلاتی که همواره گریبان‌گیر اتباع غیر ایرانی و به ویژه افغانستانی‌ها بوده، مشکلات مربوط به خدمات بانکی و مسدود شدن کارت بانکی اتباع خارجی است. شبکه بانکی ایران نیز نه تنها در ارائه خدمات به این اتباع پیشرفتی نداشته بلکه هر چند وقت یکبار اخبار تازه‌ای از ایجاد مشکلات جدید بانکی برای آنها به گوش می‌رسد.

کارت بانکی اتباع خارجی در کدام استان‌ها محدود شد؟

به نقل یکی از مخاطبان «رنا»، بانک ملی در روزهای اخیر، کارت‌های بانکی همه مشتریان غیرایرانی خود در شهرستان کاشان و حومه را مسدود کرده است. به این ترتیب، اتباع ساکن این منطقه امکان انتقال وجه، برداشت پول و حتی خرید با کارتخوان را هم ندارند.

البته این مشکل تنها مختص به کاشان نیست و بسیاری از اتباع خارجی ساکن دیگر شهرهای ایران مثل تهران و اصفهان نیز تجربه‌هایی مشابه داشته و اظهار کرده‌اند که کارت‌های بانک ملی آنها مسدود شده است.

بانک ملی پاسخگو نبود

لازم به ذکر است که تجارت‌نیوز برای پیگیری علت مسدود شدن کارت های بانکی اتباع افغانستانی و راستی آزمایی آن با روابط عمومی بانک ملی تماس گرفت اما این بانک از پاسخگویی نسبت به این موضوع طفره رفت.

مسدود شدن کارت بانکی اتباع غیرایرانی در حالی رخ داده است که این روزها حتی نان هم باید با کارت بانکی خرید و بسیاری از نانوایی‌ها پول نقد قبول نمی‌کنند. از سوی دیگر، بسیاری از بانک‌ها نیز از پرداخت وجه نقد به مشتریان خود سر باز می‌زنند و همین موضوع باعث شده که این اتباع در برطرف کردن نیازهای روزمره خود با مشکل مواجه شوند.

ماجرای بخشنامه بانک مرکزی چه بود؟

این نخستین بار نیست که اتباع خارجی مقیم ایران درگیر مشکلات بانکی شده‌اند. در ابتدای تابستان امسال نیز گزارش‌های متعددی از اعمال محدودیت‌های شدید بر حساب بانکی اتباع خارجی منتشر شد.

به طوری که طبق این گزارش‌ها، از قطع شدن سرویس اینترنت بانک و همراه بانک تا افتتاح هرگونه حساب بانکی و انتقال وجه، یک چالش بزرگ برای اتباع خارجی محسوب می‌شد.

این مشکلات، پیامد بخشنامه‌ای بود که بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ کرده بود و بر اساس آن محدودیت‌هایی موقتی برای اتباع خارجی اعمال شد. محدودیت‌هایی که علت اصلی آنها مبارزه با پولشویی بود.

طبق این بخشنامه، افتتاح هرگونه حساب و همچنین انتقال وجه از مبدا کارت‌های بانکی این افراد یا به مقصد آنها به طور موقت ممنوع شد.

محدودیت‌های بانکی برای کدام اتباع بود؟

با وجود اینکه بانک مرکزی بر این موضوع تاکید کرده بود که این محدودیت‌ها تنها برای اتباع خارجی فاقد کد یکتا اعمال خواهد شد اما بسیاری از دارندگان این کد نیز اعلام کردند که در دریافت خدمات بانکی محدود شده‌اند.

حالا هم به نظر می‌رسد بانک مرکزی بجای برطرف کردن مشکلات قبلی، مشکلات جدیدی برای اتباع خارجی بوجود آورده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.